نرم افزارحسابداری صدگان

قانون عجیب بیمه بیکاری/دو بار بازرس بیاید و خانه نباشی، بیمه بیکاری قطع می شود

7 7,743

حسابداراپ

مهدی جم‌‌
حضور و غیاب بیمه بیکاری از درب منزل! اگر بازرس دو مرتبه به آدرس شما بیاید و شما (کارگر) در خانه نباشی، بیمه بیکاری قطع می شود. اگر یک بار به شعبه مربوطه مراجعه شود و تعهد دهید، بیمه بیکاری وصل می شود اما بار دوم تکرار شود دیگر به کلی قطع خواهد شد. این ها صحبت های یکی از کارشناسان سازمان تأمین‌اجتماعی است.

تاکنون خیلی از کارگران بخاطر وجود این قانون بیمه بیکاری شان قطع شده، قانونی که آنقدر عجیب است که آدم مات و مبهوت می ماند. یعنی کارگر به شکل اتفاقی اگر در زمان حضور بازرس منزل نباشد، بیمه او قطع می شود، عملا اینگونه باید قانون را تعریف کنیم که کارگر باید در خانه زندانی شود!
 واقعا این چه قانونی هست که گذاشتید؟ آن هم برای دادن یک چندرغاز حقوق!

پندار سیستم

همین الان کارگران با حقوق هایی که دریافت می کنند، قدرت خرید ندارند چه برسد با اینکه بخوایید بیمه بیکاری هم قطع کنید. اگر فکر می کردید به معیشت مردم هرگز این قانون عجیب را نمی گذاشتید.
نمی دانید عده ای از کارگران احتیاج ضروری به همین بیمه بیکاری دارند تا حداقل بی پول نمانند و بتوانند در آینده نزدیک شغلی پیدا کنند، شما با این قانون عملا نه میذارید کار پیدا کند و کاری می کنید آنقدر در خانه بماند تا دچار افسردگی شود، آیا این درست است؟
می خوایید بگویید که قانونمند هستید؟ قانون خیلی خوبه اما به درستی اجرا شود، بجای اینکار ها به ادارات خصوصی مراجعه کنید و ببینید آیا کارگرانی که در سرمان و گرما کار می کنند بیمه هستند یا خیر؟ چرا تنها دنبال منافع خود می گردید؟
خودتان را جای کارگر بگذارید آیا می توان با این فشار اقتصادی یک ساعت کار نکرد؟ شما فکر می کنید با این حقوق کارگر ثروتمند می شود؟ این مبلغ تنها خرج یک هفته اس و بنظر شما بماند در خانه می تواند باقی خرج خود را دربیاورد؟ بیدار شوید، یکم منطقی فکر کنید، این قانون کهنه و عجیب، بدون پایه و اساس زخم ها را عمیق تر می کند، به اندازه کافی مشکلات هست، خواهشا آنها را برایمان بیشتر نکنید.
محل تبلیغ شما

7 نظرات
  1. امیر می گوید

    درود بر شرفتون

  2. سعید می گوید

    احسنت

  3. رضا می گوید

    معاون بیمه که گفته از امسال آمدن بازرس در منزل فردبیکارغیرقانونی است.

  4. علی می گوید

    باسلام،قوانین به ظاهر مشخص و ساده است ولی وقتی مجبور به اقدام برای بیمه بیکاری میشی انگار وارد میدان جنگ شدی و روال به محکوم کردن شخص برای رد درخواست با انواع بازرسی ها و استعلاماته امیدوارم مسئولین امر لحظه ای خودشونو جای فرد و خانواده اش قرار دهند. در دستگاه قضایی هم اصل به برائته آخه این چه روالیه.

  5. علی می گوید

    عزیزانم بازرس میاد این مسولی که گفته بازرس نمیاد. برخورد می کنیم سرکاری اینطوری میگه تا بیمه کنندگان بیشتری بیمه بیکاری شون قطع بشه در ماه سه نفر م اینطوری بشه کلی به نفع سازمان ۴ ماه باید بدو تا دوباره مقرری بگیر همین برای هرکدام در ماه میشه ۶۰ میلیون پس گول اخبار کذب بیمه رو نخورید

  6. موسی می گوید

    جوری رفتار میکنن انگار ارث باباشون رو میخوان بدن . یکی به این دوستان تامین اجتماعی بگه که این پولی که قراره به عنوان بیمه بیکاری پرداخت کنید قبلا به شکل ۳ درصد حق بیمه بیکاری از ۳۰ درصد کل حق بیمه کارگر گرفتید و الان باید دو دستی و محترمانه تقدیم کارگر بیکار شده بکنید . در ضمن اگر بنده شرایط دریافت بیمه بیکاری را نداشتم شما به چه حقی به مدت ۲۰ سال هر ماه ۳ ذرصد از حقوق من رو برای بیمه بیکاری گرفتید .همون موقع میگفتید در آینده به شما بیمه بیکاری نمیدیم و این ۳ درصد رو پرداخت نکنید !!! بیمه ها فقط بلدن پول بگیرن روز موعود که میرسه زرنگن و جا میزنن

  7. رضا می گوید

    برای من که تاریخ تیر ۱۴۰۲ بازرس اومد درب متزل و کارت ملی ازم خواست. بهش گفتم شاید مثلا من برم خرید و خونه نباشم پس چی ؟ گفت باید ساعت اداری حتما خونه باشی. مراجعه بازرس درب منزل کاملا غیر قانونی و اصلا در قانون به تامین اجتماعی اجازه مراجعه به درب منزل داده نشده ولی متاسفانه بصورت علنی قانون شونی انجام میدن. من شانسی اون موقع خونه بودم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.