نرم افزارحسابداری صدگان

پیش‌نویس نحوه پرداخت هدایا و کمک های رفاهی مناسبتی در سال ۱۴۰۱

0 11,793

حسابداراپ

پیش نویس غیررسمی آئین‌نامه نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی به کارکنان دولت منتشر شد.

 دولت در راستای رفع تبعیض و نابرابری در نظام پرداخت کارکنان دولت اقداماتی را در دست اجرا دارد. یکی از این اقدامات تهیه آئین نامه نحوه پرداخت هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی به کارکنان دولت است. اخیرا پیش نویس این آئین‌نامه برای ارائه به هیات دولت منتشر شده است.

 متن کامل این پیش نویس به شرح ذیل است:

ماده۱: دایره شمول

الف- دستگاه‌های اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و مذکور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

ب- مشمولین: کارکنان رسمی، ثابت، دائم، پیمانی، قرارداد کار معین(مشخص) و مشاغل کارگری دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری.

ماده۲- در هریک از مناسبت های مندرج در جدول زیر به مشمولین، هدایا و مبالغ کمک رفاهی به شرح مذکور پرداخت می شود:

 

پندار سیستم

تبصره ۱ – مبالغ فوق در ازای مسئولیت سرپرستی خانواده و براساس تعداد فرزندان تحت تکفل، برای مشمولینی که براساس قوانین و مقررات مربوط از کمک هزینه عائله مندی و اولاد برخوردار می باشند، پرداخت می شود.

تبصره۲- کارکنان مشمول در صورت استفاده از مرخصی بدون حقوق یا محرومیت از خدمت ناشی از حکم هیئت های تخلفات و محکومیت قضائی، از کمک های رفاهی یاد شده، در طول مدت مرخصی یا محرومیت برخوردار نخواهند شد.

تبصره۳- به بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری بگیران لشکری و کشوری، خانواده‌های معظم ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران و مستمری بگیران تحت تکفل کمیته امداد امام خمینی(رحمت الله علیه) و سازمان بهزیستی کمک رفاهی مناسبت های ماه مبارک رمضان و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی(۲۲ بهمن) پرداخت خواهد شد.

ماده ۳- به هر یک از کارکنان مشمول این مصوبه که از ابتدای سال ۱۴۰۱ ازدواج نمایند مبلغ ۵۰/۰۰۰/۰۰۰

ریال هدیه «تشکیل خانواده» از سوی دستگاه اجرایی پرداخت می‌شود.

ماده ۴- به هریک از کارکنان مشمول این مصوبه که از ابتدای سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شوند به ازای هر فرزند مبلغ ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال هدیه «حمایت از جوانی جمعیت» از سوی دستگاه اجرایی پرداخت می‌شود.

ماده۵- آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده نمی‌کنند مجازند هدایا و کمک‌های رفاهی موضوع این تصویب نامه را از محل منابع داخلی خود پرداخت نمایند.

ماده۶- هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی موضوع این مصوبه، برای کارکنان تمام مشاغل و رده‌های دستگاه اجرایی فقط به میزان مقرر در این تصویب نامه مجاز است و هرگونه پرداخت تحت عنوان یا مرتبط با مناسبت‌ها، اعیاد(یا عناوین مشابه) مجاز نبوده و در حکم تصرف در اموال عمومی تلقی می‌شود.

ماده۷- مبالغ موضوع این مصوبه، سالانه و متناسب با میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی و وضعیت درآمدهای دولت به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه، توسط هیات وزیران تعیین خواهد شد.

ماده ۸ – سازمان برنامه و بودجه کشور، بار مالی ناشی از اجرای این تصویب نامه را پیش بینی و در لوایح بودجه سنواتی و در ردیف مستقل ذیل عنوان “هدایا و کمک‌های رفاهی مناسبتی کارکنان دولت” منظور می‌نماید.

 این آئین نامه هنوز در هیات دولت طرح نشده است و صرفا پیش نویس تدوین شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.