نرم افزارحسابداری صدگان

نکات مهم و قابل توجه دستور العمل مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰

0 1,575

حسابداراپ

به گفته ی داوود منظور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، دستور العمل نحوه دریافت مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ برای کسب و کارها و مشاغل خرد به ادارات کل امور مالیاتی کشور ابلاغ شده است.

از موارد قابل توجه در این دستور العمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاغل و اصنافی که کمتر از ۳۰ برابر رقم مندرج در تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم که برابر ۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیارد تومان می باشد در آمد دارند، نیازی به پر کردن فرم اظهار نامه الکترونیکی ندارند و می توانند مالیات مقطوع که برای هر صنف جداگانه تعیین شده است به عنوان مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ خود بپردازند.

معافیت های مالیاتی برای مشاغل تا سقف ۱ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان تنها برای مودیان اعلام می شود که اقدام به ارسال فرم الکترونیکی مربوطه در سامانه سازمان امور مالیاتی تا پایان خرداد سال جاری کنند.

پندار سیستم

برای صاحبان مشاغلی که امکان پرداخت یک جای مالیات را ندارند امکان تقسیط مالیات مقطوع تا ۴ ماه وجود دارد.

اگر مدارکی دال بر پنهان کردن درآمدی بیشتر از مالیات مقطوع یافت شود مودی از کلیه معافیت های مالیاتی حذف می شود. این اقدام شامل جریمه مالیاتی و جریمه عدم اظهار درآمد نیز می گردد.

اگر صاحبان مشاغل در سال گذشته اقدام به خرید و فروش سکه کرده باشند مالیات آن به صورت مجزا از مالیات بر عملکرد سال ۱۴۰۰ محاسبه می گردد.

پزشکان نیز می توانند مشمول مالیات مقطوع باشند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.