نرم افزارحسابداری صدگان

در ادغام و تحصیل واحدهای تجاری چه عواملی را باید در نظر گرفت؟

0 738

حسابداراپ

متخصصان خدمات حسابداری و مشاوره‌ی  ادغام و تحصیل معتقدند مقیاس برنامه‌ریزی مالی و دقت لازم برای ادغام و تحصیل در واحدهای تجاری مختلف، با یکدیگر متفاوت است و نادیده گرفتن برخی مراحل مهم اثرات زیان‌باری به همراه خواهند داشت.

به گزارش نشریه‌ی «اکانتنسی ایج»، آماده‌سازی برای ادغام و تحصیل کار زیادی را برای افراد درگیر فرآیند ایجاد می‌کند و اغلب ملاحظات مهمی وجود دارد که ممکن است فراموش شوند یا زمانی متوجه آن‌ها ‌شوید که  دیگر خیلی دیر شده است. این موضوع می‌تواند تأثیرات زیان‌باری هم بر موقعیت کسب‌وکار تجاری و هم برای شرکای در حال خروج داشته باشد. دراین میان نقش مؤسسات ارائه‌‌دهنده‌ی خدمات حسابداری ومشاوره‌ی ادغام و تحصیل می‌تواند بسیار یاری‌بخش باشد. ارائه‌دهندگان این خدمات می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا با استفاده از یک «رویکرد مشاوره‌ای» بر این مشکل غلبه کنند و کارکرد درونی و فرهنگ هر کسب‌وکار را درک کنند. هنگامی که یک مشتری برای اولین بار فرایند ادغام را با استفاده از خدمات مشاوره‌ای آغاز می‌کند، مؤسسه‌ی ارائه دهنده‌ی خدمات، واکاوی عمیقی را در کسب‌وکار انجام می‌دهد، چراکه باید از مشخصات مشتری، مبنای محاسبه‌ی حقوق کارکنان و هزینه‌های مشتری اطلاع داشته باشد.

اهمیت این رویکرد مشاوره‌ای بر کسی پوشیده نیست، همچنین حسابرسی کامل از ترتیبات مالی موجود مشتری در مرحله‌ی پیش‌فروش لازم است تا از انتقال آرام و مرحله‌ی پس از فروش اطمینان حاصل شود. ارائه دهنده‌ی خدمات هرچه زودتر در فرایند فروش شرکت کند، بهتر است، زیرا درک کامل شرایط و اهداف ادغام و تحصیل، به زمان نیاز است.

پندار سیستم

متخصصان خدمات حسابداری و مشاوره‌ی ادغام و تحصیل اظهار می‌کنند ریسک مالی مرتبط با واحد تجاری جدید عاملی است که اغلب در فروش یا ادغام کسب‌وکارهای تجاری نادیده گرفته می‌شود. در حالی که کاهش برخی ریسک‌ها از طریق ایجاد ساختار مناسب و برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است، ریسک‌های دیگری نیز وجود دارد که صاحبان کسب‌وکارها با آن مواجه هستند و تنها با بیمه‌نامه‌ها می‌توان از آن‌ها محافظت کرد.

با این حال، با نگاهی فراتر از جنبه‌های مشاوره‌ای فرآیند، حضور یک کارشناس حقوقی برای برخورد صحیح با سرفصل‌های شروط قرارداد، بررسی دقیق و قراردادهای نهایی ضروری است. دانستن اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی واحد تجاری قبل از خرید می‌تواند به جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخوشایند در ادامه‌ی راه کمک کند.

نمونه‌های بسیاری وجود دارد که طرف فروش درگیر یک دعوی حقوقی یا بدهکار است. در چنین مواردی مجدداً، باید در مورد کسب‌وکار دقت لازم انجام شود. در این‌جا، وکلای حقوقی باید برای اطمینان از رعایت مقررات وارد فرایند شوند. در حالی که می‌توان به اعداد و ارقام به شیوه‌ای مناسب پرداخت و آن را ساختار داد، اما ماهیت کسب‌وکارهای تجاری پیچیده است. چه در حال خروج هستید و چه قصد دارید بخشی از فصل جدید یک کسب‌وکار تجاری باشید و اقدامی رو به جلو داشته باشید، فرهنگ‌ها باید همسو باشد و در سطح انسانی نیز باید بتوانید با شرکای جدید و همکاران خود کار کنید و با آن‌ها کنار بیایید.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.