نرم افزارحسابداری صدگان

کدام کارمندان در سال بعد مشمول افزایش حقوق می‌شوند؟

0 913

حسابداراپ

«مهدی طغیانی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با تأکید بر فاصله داشتن ساختار کنونی بودجه کشور با ساختار مطلوب، اظهار داشت:

انتظار داریم دولت جدید اموری مانند اصلاح ساختار بودجه که چندین سال معطل مانده و یکی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری است را به عنوان یکی از اساسی‌ترین کارها در این دولت پیگیری کند.

وی افزود: به دلیل آنکه دولت زمانی بر سرِ کار آمد که نگارش بودجه در سازمان‌ها آغاز شده بود، عدم اصلاح ساختار بودجه دولت سیزدهم امسال مورد قبول است. در ابتدای شهریور وزیر حکم خود را دریافت کرده و وارد وزارتخانه شد و در حین تعیین مدیران و اصلاح ساختارها، بودجه در حال نگارش بوده است، چرا که نگارش بودجه از شهریور و مهر آغاز می‌شود سپس آبان در هیئت دولت مصوب و در آذرماه به مجلس تحویل داده می‌شود.

طغیانی ادامه داد: عملاً زمانی برای آنکه بتوانند کار جدی در حوزه بودجه انجام دهند وجود نداشته اما توقع ما در سال آینده این است که شاهد اصلاح‌هایی در ساختار بودجه کشور باشیم. در این میان ممکن است گفته شود که مجلس نیز در بودجه دخیل است که حرف صحیحی است اما در قانون آمده که تدوین و تهیه بودجه به عهده دولت و تصویب آن با مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: به موجب آنکه ایجاد شاکله اصلی بودجه کشور جزء وظایف دولت است از این اصل قانون اساسی از سوی شورای نگهبان این‌گونه برداشت شده که دخالت مجلس در تدوین و تهیه بودجه کشور خلاف قانون است.

پندار سیستم

رویکردهای دولت در بودجه ۱۴۰۱ برای اصلاح ساختار بودجه امیدوارکننده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیرامون نقاط قوت بودجه سال ۱۴۰۱ کشور بیان کرد: چند کار خوب در بودجه وجود دارد. من با توجه به وضعیت موجود به بودجه سال ۱۴۰۱ رأی موافق دادم. بدنه مجلس نیز به موجب وجود رویکردهای مثبت با درنظرگیری وضعیت موجود همراهی لازم را با دولت انجام داد.

وی افزود: یک رویکرد خوب در بودجه این است که حالا که نمی‌توانیم حقوق همه کارمندان دولت را افزایش دهیم، حداقل به سمت تعدیل وضعیت کسانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند حرکت کنیم. با وجود آنکه گذران امور برای همه دشوار است اما کسانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، وضعیت سخت‌تری را سپری می‌کنند.

طغیانی گفت: سال پیش دولت پیشنهاد برابر را آورده بود اما مجلس پیشنهاد پلکانی معکوس را مطرح کرد، بدین معنا که هر کسی که کمترین حقوق را دریافت می‌کند حقوقش را افزایش دهیم و امسال این پیشنهاد از سوی خود دولت مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۳۰ درصدی حقوق کسانی که کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند هستیم، ادامه داد: همچنین شاهد افزایش صفر درصدی حقوق کسانی که حداکثر دستمزد را دریافت می‌کنند، هستیم. حتی کسانی که بیشتر از حداکثر حقوق دریافت می‌کنند پرداخت منفی برایشان در نظر گرفته شده است. به نظر ما در شرایط موجود که نمی‌توانیم به همه کمک کنیم بهترین راه آن است که به کسانی که وضعیت بدتری دارند کمک شود و از نظر ما این روش رویکرد خوبی است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.