نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل حقوق برای سال آینده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد

0 968

حسابداراپ

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: لایحه بودجه, حداقل حقوق را چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته بود که کمیسیون تلفیق بودجه این رقم را به پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش داد تا با حدود ۶۰۰ هزار تومان کسورات، حداقل پنج میلیون تومان خالص دریافتی باشد.او ادامه داد: درباره بازنشستگان هم مصوب شد تا حداقل دریافتی آنان پنج میلیون تومان باشد.
آقای میرتاج الدینی افزود: ۶۰ میلیون تومان از درآمد سالیانه یک فرد یعنی حقوق ماهانه ۵ میلیون تومان از مالیات معاف است و مازاد آن تا ۱۲۰ میلیون تومان, ۱۰ درصد مالیات خواهد داشت و برای بقیه آن که آیا مالیات, پلکانی افزایش یابد یا خیر هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و در جلسه فردا درباره آن گفت و گو خواهد شد.
او درباره جلسه کمیسیون تلفیق بودجه و آخرین تصمیمات درباره ارز ترجیحی هم گفت: جلسه امشب با حضور رئیس مجلس با موضوع ارز ترجیحی و سیاست های کلان بودجه سال ۱۴۰۱ تشکیل شد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ادامه داد: رئیس مجلس تأکید کرد که سقف بودجه را مدیریت کنیم تا بی رویه افزایش نیابد و درآمدهای واقعی و قابل وصول را مد نظر قرار دهیم.
آقای میرتاج الدینی افزود: در خصوص ارز ترجیحی, حدود پنج تا شش نفر از نمایندگان نظرات خود را ارائه کردند و گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه شد.
او اضافه کرد: در این جلسه بر چند نکته تأکید شد یکی این که شرایط, ارز ترجیحی را به مرحله حذف اجتناب ناپذیر رسانده است و در شرایطی هستیم که اگر بخواهیم این روند را ادامه دهیم برای سال آینده به ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز است که دولت آن را ندارد.
آقای میرتاج الدینی با اشاره به اینکه برای حذف آن راهکارهای مختلفی را مد نظر هست، گفت: اصلی ترین مسأله این است که معیشت مردم حمایت شود و کالاهای مشمول ارز ترجیحی مدیریت شوند تا با قیمت های مصوب دولت کالا به وفور در جامعه موجود باشد.
او ادامه داد: در ازای حذف ارز ترجیحی در خصوص دارو و نهاده های دامی به مصرف کننده نهایی و جامعه هدف, یارانه مستقیم پرداخت شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: معمولاً ۹۰ تا ۹۵ درصد مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی مجلس هم تصویب می شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.