نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب آیین نامه اجرایی چگونگی ثبت نام و عضویت فعالان اقتصادی در سامانه مؤدیان

0 1,224

حسابداراپ

آیین نامه اجرایی چگونگی ثبت نام و عضویت فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در سامانه مؤدیان تصویب شد.

در اجرای ماده (۱۲) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰، به منظور ثبت اطلاعات و مستندات دقیق فعالان اقتصادی مستقر در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در سامانه مؤدیان مالیاتی و فراهم نمودن ساز و کار لازم برای ثبت نام فعالان اقتصادی مذکور، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی ماده قانونی یاد شده را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه اجرایی فوق، اشخاص مشمول مکلفند پس از راه اندازی سامانه مؤدیان به ترتیبی که سازمان امور مالیاتی کشور اعلام می کند، نسبت به ثبت نام و عضویت در سامانه اقدام و معاملات خود را از طریق سامانه ثبت نمایند.

پندار سیستم

عدم عضویت اشخاص مشمول در سامانه مؤدیان، مشمول جریمه ای معادل ۱۰ درصد مجموع مبلغ فروش انجام شده از آن طریق، یا ۲۰ میلیون ریال، هر یک که بیشتر باشد و نیز محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق های موضوع قانون مالیات های مستقیم در همان سال مالی خواهد شد.

همچنین عدم ثبت معاملات توسط اشخاص مشمول پس از راه اندازی سامانه مؤدیان، مشمول جریمه ای معادل ۹ درصد ارزش معاملات ثبت نشده (اعم از کالاها و خدمات معاف یا مشمول) در سامانه مؤدیان می باشد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.