نرم افزارحسابداری صدگان

حذف نسخ کاغذی از ابتدای دی ماه جرایی می‌شود

0 784

حسابداراپ

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه به قیمت حذف خدمات بیمه‌ای راضی به افزایش درصد رشد نسخ الکترونیک نیستیم، در عین حال راهبرد‌های تشویقی و موثر برای اجرای هر چه بهتر نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور را تشریح کرد.

پندار سیستم

دکتر مهدی رضایی گفت: براساس آخرین دستورالعمل‌ها در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیک با استفاده از خرد جمعی در حوزه معاونت فنی و مشارکت فعال و موثر اعضای قرارگاه نسخه الکترونیک سازمان، جمع بندی در حوزه فنی انجام شده است که از اول دی ماه ابلاغ خواهد شد تا مبنای اقدامات استان‌ها قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد اول سازمان بیمه سلامت اجرای قانون است، اظهار کرد: به نحوی که از فردا (اول دی ماه) کلیه نسخ سرپایی از جمله در نسخه نویسی و نسخه پیچی صرفا به صورت الکترونیک پذیرش می‌شود و هیچ گونه پرداخت غیر الکترونیک نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت قصد دارد در زمینه نسخه پیچی نیز راهکار مشخصی داشته باشد، تصریح کرد: نگران هستیم که الزام به ایجاد پرداخت الکترونیک باعث شود که برخی از مراکز از ارائه خدمت به بیمه شدگان امتناع کنند و این امر باعث متضرر شدن بیمه شدگان شود، به همین دلیل ما مجبوریم در سازمان بیمه برای احقاق حقوق بیمه شدگان بخشی از وظایف سازمان‌هایی که طبق قانون موظف به همراهی با اجرای این طرح هستند را نیز به دوش بکشیم در غیر این صورت احتمال بازگشت به عقب خواهیم داشت.

رضایی افزود: در اجرای این طرح استان‌ها به سه گروه تشکیل شدند. استان‌هایی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند، جزو گروه اول قرار می‌گیرند که به آنها اجازه داده شده است که در مراکز سطح دوم خدمتی تا ۱۰درصد نسخه پیچی نیمه الکترونیک داشته باشند و در فرصتی سه ماهه به نقطه مطلوب برسند.

وی ادامه داد: همچنین استان‌های گروه دوم که ۸۰ درصد پیشرفت داشته‌اند تا سقف ۲۰ درصد می‌توانند اجازه نسخه پیچی نیمه الکترونیک را به موسسات خود دهند که عمدتا در بحث داروخانه و پاراکلینیک متمرکز می‌شود. استان‌های گروه سوم نیز که کمتر از ۷۰ درصد پیشرفت داشته حداکثر ۳۰ درصد اجازه نسخه پیچی نیمه الکترونیک به آنها داده می‌شود. این تصمیم علاوه بر حمایت از مردم، طبق جدول زمانبندی به استان‌هایی که در گروه دوم و سوم قرار دارند تا پایان سال فرصت داده است که به اهداف برنامه دست یابند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اعتبار بخشی مراکز ارائه خدمت را به عنوان راهبرد سوم عنوان کرد و ادامه داد: به منظور تشویق اطلاعات پزشکان و موسساتی که بالاترین رنکینگ ارائه خدمات الکترونیک را داشته باشند در سایت‌های استانی درج شده و امکان در اختیار دادن اطلاعات آنان به بیمه شدگان فراهم می‌شود. همچنین به منظور حمایت از بیمه‌شدگان کارشناسان استان‌هایی که از نظر پیشرفت در زمینه نسخه نویسی الکترونیک در گروه دوم و سوم قرار دارند، در مراکز مهم و تجمعی و حساس مستقر می‌شوند تا از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفته و آن را رفع کنند.

رضایی پرداخت به موقع مطالبات استان‌های گروه یک و دو را راهبرد چهارم این سازمان خواند و بیان کرد: راهبرد پنجم مربوط به تشویق مدیران و کارکنان استان‌هایی است که در این امر پیشتاز هستند. در بازدیدها مشخص شد که هیچ نتیجه مطلوبی بدون تلاش به دست نیامده است.

او در خاتمه تاکید کرد: با اجرای این راهبردها مشکل جدی در اجرای قانون نخواهیم داشت و الزامات خدمت رسانی ما را مختل نخواهد کرد. همچنین تاکید می‌کنیم که به قیمت حذف خدمات بیمه‌ای راضی به افزایش درصد رشد نسخ الکترونیک نیستیم و همه این موارد به طور کامل قابل رصد است تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.