نرم افزارحسابداری صدگان

سابقه بیمه و سابقه کار چه تفاوتی با هم دارند؟

0 4,126

حسابداراپ

بیمه درمانی و بازنشستگی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در دوره جوانی و ابتدای استخدامی خود باید برنامه‌ریزی و تصمیم درستی برای آن‌ها داشته باشیم تا در دوران سالمندی بتوانیم با شرایطی بهتری امورات پزشکی و مالی خود را بگذرانیم.

امروزه شرکت‌های بیمه‌ای متعددی با انواع گوناگون بیمه‌ از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، بیمه حوادث، بیمه ماشین و ده‌ها بیمه دیگر وجود دارند که خدمات متنوع بیمه‌ای و بازنشستگی را ارائه می‌دهند. با توجه به تنوع خدمات سوال‌های بسیاری برای کاربردان پیش می‌آید، برای مثال می‌پرسند آیا سابقه بیمه همان سابقه کار است؟ سابقه کار مهم است یا سابقه بیمه؟ مزایای سابقه بیمه و سابقه کار چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا تفاوت سابقه بیمه و سابقه کار همراه با موضوعات مرتبط به این حوزه را به‎‌طور ویژه بررسی کنیم.

سابقه کار چیست و چگونه سابقه کار بگیریم؟

اولین شغلی که در آن مشغول به فعالیت می‌شوید اولین سابقه کاری شما خواهد بود. در واقع سابقه کار به میزان فعالیت در حوزه کاری خاصی می‌گویند که در مدت زمان مشخصی مشغول به انجام آن کار بوده‌اید. در بیشتر استخدامی‌ها به خصوص در بخش خصوصی برای استخدام و شروع فعالیت به سابقه کار نیاز دارید. یکی از آسان‌ترین راهکارها برای داشتن سابقه کار، کارآموزی، فریلنسری، دورکاری، کار پاره وقت یا کار پروژه‌ای است. با کارآموزی در شرکت‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با گروه شغلی خود می‌توانید سابقه کاری بگیرید.

اگر توانمندی‌های خود را ارتقا دهید در آینده امکان استخدام در شرکت‌ها معتبر را خواهید داشت. اما ممکن است سازمان، ارگان یا شرکت مورد نظر در دوره کارآموزی به دلیل محدودیت‌های مالی، مالیاتی، مجوز و سایر دلایل، برای شما بیمه در نظر نگیرند؛ به همین دلیل برای داشتن پوشش بیمه‌ای باید از بیمه تکمیلی استفاده کنید که نیازی به بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی یا بیمه سلامت نداشته باشد.

سابقه بیمه چیست؟ برای بازنشستگی نیازی نیست که حتماً کار کنید!

سابقه بیمه به مدت زمانی گفته می‌شود که به سازمان تامین اجتماعی کشور حق بیمه به‌صورت ماهیانه پرداخت کرده‌اید. بیمه درمانی تامین اجتماعی به دو صورت اجباری و اختیاری در دسترس است. سوابق بیمه پرداختی از طریق بیمه اجباری برای فرد سابقه کار محسوب می‌شود که نسبت به شغل خود باتوجه به سن و سختی کار می‌توانید زودتر بازنشسته شوید. اما اگر شغل آزاد دارید و کارفرما ندارید، بهتر است با استفاده از بیمه مشاغل آزاد یا بیمه عمر به دنبال راهی برای بازنشستگی خود در آینده باشید. بیمه مشاغل آزاد و بیمه عمر اختیاری هستند و لزومی ندارد که حتما برای بازنشستگی کار کنید. با پرداخت مبلغ مشخص ماهیانه باتوجه به سن‌تان می‌توانید در کوتاه مدت نیز از شرکت‌های بیمه‌ای بازنشستگی بگیرید.

سابقه کار مهم است یا سابقه بیمه؟ در هر صورت سعی کنید استخدامی‌تان با بیمه باشد!

هدف شما از کار کردن چیست؟ می‌خواهید در آینده در شرکت و سازمانی معتبر استخدام شوید؟ یا از کشور دیگری اقامت بگیرید؟ از طرفی هدف شما از بیمه شدن چیست؟ آیا هدف شما بازنشستگی از طرف بیمه و دریافت مستمری در آینده است؟ بهتر است که بدانید برخی از شرکت‌ها سابقه کاری‌ مورد تاییدشان این است که فرد در مدت استخدامی خود بیمه بوده باشد. با این حال باید شرایط کاری و وضعیت استخدامی در رشته کاری خود را بررسی کنید که سابقه کاری با داشتن بیمه مهم‌تر است یا بدون سابقه بیمه نیز می‌توانید استخدام شوید یا خیر.

دورکاری، فریلنسری و کارآموزی باعث می‌شوند مهارت‌های شغلی خود را ارتقا دهید؛ اما اگر در طول این مدت بیمه نباشید، برخی از شرکت‌ها فعالیت‌های کاری گذشته شما را به‌عنوان سابقه کار به رسمیت نمی‌شناسند! از طرفی نیز منطقی است که در مدت زمانی که به هر طریقی مشغول به کار هستید سعی کنید بهترین بیمه تکمیلی انفرادی را برای خود انتخاب کنید تا در صورت لزوم هزینه‌های درمانی و پزشکی‌تان جبران و تامین شود! برای درک بهتر اینکه سابقه کار چه تفاوتی با سابقه بیمه دارد مزایای هرکدام از آن‌ها به‌طور دقیق معرفی کرده‌ایم تا از آن برای انتخاب درست استفاده کنید.

مزایای داشتن سابقه کار چیست؟ از حقوق بالاتر تا احتمال اخذ اقامت از کشور دیگر!

سابقه کار یکی از مهم‌ترین دلایل استخدام شدن هر فردی در شرکت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها است. چنانچه در حوزه کاری خود سابقه کار نداشته باشید، به سختی می‌توانید جذب بازار کار شوید!

· با داشتن سابقه کاری دانش، مهارت و تجربه کاری‌تان افزایش پیدا می‌کند و هر چه سابقه کاری بیشتری داشته باشید احتمال استخدامی در شرکت جدید آسان‌تر خواهد بود!

پندار سیستم

· چنانچه بخواهید در شرکت دیگری استخدام شوید سوابق کاری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب یا عدم انتخاب شما خواهد بود.

· از طرفی با ارائه مدرک معتبر و قابل ارائه می‌توانید هر زمان که خواستید از آن برای مهاجرت به سایر کشورها استفاده کنید.

· از دیگر مزایای سابقه کار این است که حقوق و درآمد شما بالاتر خواهد بود. حتی سابقه کاری مرتبط با گروه شغلی فعلی‌تان نیز می‌تواند در میزان حقوق دریافتی‌تان تاثیرگذار باشد.

· چنانچه سابقه کاری حرفه‌ای داشته باشید، اعتماد به انجام کار توسط شما بیشتر خواهد بود و حساسیت کمتری در قبال انجام کار در جریان خواهد بود.

· کسانی‌که سابقه کاری دارند ممکن است ترفیع شغلی بگیرند و در ادامه نیز حقوق و درآمد بالاتری را دریافت کنند.

مزایا داشتن سابقه بیمه چیست؟ از پوشش بیمه‌های درمانی تا بازنشستگی!

مهم نیست که بیمه اختیاری یا اجباری دارید، در هر صورت سعی کنید بیمه شوید؛ از مهم‌ترین مزایای بیمه و سابقه بیمه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· سابقه بیمه نیازی به کار ندارد و می‌توان به‌صورت آزاد هزینه بیمه را پرداخت کرد و در مدت زمان مشخصی نیز بازنشسته شد.

· حق بیمه شامل ۳۰ درصد مزد یا حقوقی است که دریافت می‌کنید. چنانچه استخدامی شما با بیمه باشد، ۲۳ درصد آن توسط کارفرما پرداخت می‌شود و فقط ۷ درصد آن را خودتان می‌پردازید!

· با داشتن سابقه بیمه کافی می‌توانید بازنشستگی بگیرید و به‌صورت ماهیانه تا پایان عمرتان حقوق ماهیانه داشته باشید!

· با بیمه، تحت پوشش انواع بیمه‌های درمانی خواهید بود.

· چنانچه فردی بیمه باشد و حق بیمه او نیز به‌صورت مرتب پرداخت شده باشد، درصورتی‌که به دلایل جسمی قادر به کسب درآمد نباشد از بیمه می‌تواند از کارافتادگی بگیرد و ماهیانه حقوق دریافت کند!

· سابقه کاری با داشتن سابقه بیمه ارزشمندتر است و به سابقه کاری نیز هویت مشخص‌تری می‌دهد!

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.