نرم افزارحسابداری صدگان

چگونه فناوری به ایجاد فرصت برای حسابرسان كمك می‌كند؟

0 663

حسابداراپ

در جدیدترین گزارش انجمن حسابرسان داخلی آمریكا این موضوع بررسی شده است كه چگونه فناوری به تیم‌های حسابرسی کمک می‌کند تا پیشتاز باشند و چگونه حسابرسی داخلی می‌تواند از تحول دیجیتال در دوران همه‌گیری ویروس كووید ۱۹ منتفع گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به نقل از انجمن حسابداران رسمی امریکای شمالی، در این گزارش، بر این موضوع تأكید شده است كه حسابرسی داخلی باید از نوآوری استقبال كند و روشی چابک را كه می‌تواند کل فرآیند حسابرسی را بهبود بخشد، در برگیرد. به علاوه، این گزارش با اشاره به پیچیدگی‌ها و شتاب روزافزون فناوری‌ توضیح می‌دهد که چگونه موانع در طول همه‌گیری طولانی‌مدت ویروس كرونا به فرصت‌هایی برای حسابرسان داخلی تبدیل شده‌اند.
یافته‌های اصلی بررسی‌ اخیر انجمن حسابرسان داخلی آمریكا به شرح ذیل است:

پندار سیستم

-در جهان پساکرونا، حسابرسی داخلی باید نوآوری و فناوری را که به دلیل همه‌گیری ویروس كووید ۱۹ تسریع شده است، در برگیرد.
-تحول فناوری، محیط كار از راه دور را دگرگون ساخته است، زیرا شرکت‌ها می‌توانند فرایندهای مختلف خود را ارزیابی و نحوه‌ی بهبود آن‌ها را تعیین کنند.
-ویروس همه‌گیر كووید ۱۹ نیاز به ابزارهایی را که ممکن است حسابرسان داخلی از آن‌ها غافل شده باشند، مانند ابزارهای مبتنی بر ابر و همكاری آنلاین را، برجسته کرده است.
هنگامی كه صحبت از پذیرش فناوری فرا می‌رسد، حسابرسی داخلی باید بر حوزه‌هایی تمرکز کند که بیش‌ترین ارزش را برای سازمان به ارمغان می‌آورد. همچنین حسابرسی داخلی باید به دنبال فرصت‌هایی برای دانش افزایی متقابل باشد، حسابرسی داخلی از بخش‌های دیگر سازمان یاد می‌گیرد و قادر خواهد بود آموخته‌های خود را به اشتراک بگذارد.
انجمن حسابرسان داخلی آمریكا، در این گزارش با ارائه‌ی چندین مطالعه‌ی موردی از شركت‌های تعاونی غیرانتفاعی و شركت‌های تولیدی، نمونه‌های واقعی از نحوه‌ی بهبود ارزش حسابرسی داخلی برای سازمان را ارائه کرده است.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.