نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات قیمت مسکن را کاهش می‌دهد؟

0 591

حسابداراپ

مالیات خانه‌های لوکس از سوی سازمان مالیاتی به ادارات این سازمان ابلاغ شد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک عقیده دارد اجرای مالیات در حالت کلی مفید است اما نباید موجب وارد شدن شوک به بازار مسکن شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته مالیات خانه‌های لوکس از سوی سازمان مالیاتی به ادارات این سازمان ابلاغ شد. به عقیده کارشناسان بازار مسکن اجرای مالیات برای تنظیم قیمت مسکن مفید است اما نباید به بازار مسکن شوک خبری بدهد.

در هفته‌های گذشته رکود در بازار مسکن شکل گرفته است و به دلیل افزایش قیمت مسکن و کاهش شدید قدرت خرید خریداران عرضه و تقاضا در بازار به درستی شکل نگرفته است. با توجه به اعلام نرخ مالیات خانه‌های لوکس از سوی سازمان مالیاتی آیا اخذ مالیات موجب کاهش قیمت مسکن می‌شود؟

مالیات قیمت مسکن را کاهش می‌دهد؟

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با تجارت‌نیوز با اشاره به این موضوع که نباید با مصاحبه‌ها و اخبار به بازار مسکن شوک وارد کرد، درباره مالیات بر خانه‌های لوکس توضیح داد: نباید با منتشر کردن اخبار با قیمت خانه‌های لاکچری بازی کرد زیرا باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

خسروی مالیات را تنظیم کننده بازار دانست و عقیده دارد در حالت کلی اگر مالیات به درستی اجرا نشود نمی‌تواند در کاهش قیمت مسکن اثری داشته باشد.

پندار سیستم

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه گفت: مالیات به شرط اجرای درست و سریع  سبب تعدیل سرمایه می‌شود و برای بازار مسکن بسیار مفید است. اما شاهد آن هستیم که مالیات بر خانه‌های خالی به درستی به مرحله اجرا نرسید و در نهایت موجب افزایش قیمت مسکن شد.

بنابراین مصطفی قلی خسروی بر این عقیده است که احتمال دارد مالیات بر خانه‌های لوکس موجب افزایش قیمت در بازار مسکن شود.

چرا مالیات بر خانه‌های لوکس افزایش قیمت را به دنبال دارد؟

خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک یک از دلایل افزایش احتمالی قیمت خانه‌ها را افزایش کمیسیون معاملات مسکن دانست. همچنین عقیده دارد منتشر شدن این اخبار نه تنها به سود بازار نیست بلکه باعث ایجاد هیجان در بازار می‌شود و اثرات منفی خواهد داشت.

او در پایان عوامل ذکر شده در کنار عدم اجرای درست دریافت مالیات را عواملی برای افزایش قیمت خانه‌های لاکچری دانست.

اثر مسکن ملی در بازار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به طرح مسکن ملی اشاره کرد و توضیح داد که اگر اجرای آن به درستی ادامه پیدا کند می‌تواند اثر مثبتی در بازار و میزان معاملات مسکن داشته باشد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.