نرم افزارحسابداری صدگان

رویه مالیاتی تا سال آینده متحول می‌شود

0 995

حسابداراپ

تحول نظام مالیاتی مستلزم تصویب قانون است که پیش نویس لایحه تدوین شده و امیدواریم برای سال آینده این قانون را مصوب داشته باشیم.

سید محمد هادی سبحانیان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد در باره شیوه اخذ مالیات گفت: نظام مالیاتی ما ایرادات جدی دارد و باید در برنامه‌های تحولی کل دولت مورد بازبینی قرار بگیرد. ما با یک بی عدالتی مواجه هستیم.

پندار سیستم

او افزود: انتظار می‌رود افراد مالیات یکسان پرداخت کنند و کسانی که در آمد بیشتری دارند مالیات بیشتری بپردازند، اما تا امروز این رویه رانت جویانه بوده است. بسیاری معافیت‌های مالیاتی کسب کردند و فشار مالیاتی بر عهده بخشی از فعالان اقتصادی افتاده است.

او تصریح کرد: هدف ما استقرار نظام مالیاتی فرد محور است؛ مجموع درآمد آن‌ها از هر محلی که باشد باید مالیات آن را بپردازند. معافیت‌های مالیاتی باعث بی عدالتی و تبعیض شده است. کشور‌های دنیا برای جلوگیری از این بی عدالتی‌ها سراغ مالیات بر مجموع درآمد رفته‌اند. درآمد فرد باید محاسبه شود و حتی اگر در رویه معافیت‌های مالیاتی قرار بگیرد به صورت پلکانی محاسبه می‌شود یا حتی مبنای پرداخت یارانه به فرد می‌شود.

سبحانیان در پایان بیان کرد: این موضوع مستلزم تصویب قانون در مجلس است. پیش نویس لایحه تدوین شده و در حال اعمال اصلاحات لازم آن هستیم تا با همراهی مجلس برای سال آینده این قانون را مصوب داشته باشیم.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.