نرم افزارحسابداری صدگان

بانکها موظف به تحویل قرارداد وام به متقاضیان شدند

0 793

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از امروز بانک‌ها موظف شدند یک نسخه از قرارداد تسهیلات را برای اطلاع از مفاد آن به دریافت کننده‌های وام تحویل دهند.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائل پرتکرار و نارضایتی هایی که از طرف فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و حتی مردم و خانوارهایی که با سیستم بانکی سر و کار داشتند، عدم دسترسی به نسخه تسهیلات خود و اینکه نرخ سود آن ها به چه طریقی محاسبه شده است.

پندار سیستم

این عضو کابینه سیزدهم گفت: پیش از این، شورای پول و اعتبار بانک مرکزی مصوباتی را در این زمینه داشتند، اما به علت اینکه در سیستم بانکی کشور ضعف هایی وجود داشت، به طور کامل اجرا نمی شد و بسیاری از فعالان همچنان شکایت های خود را واصل می کردند.

او در ادامه بیان کرد: در جلسه ای که با مدیران عامل بانک های دولتی داشتیم، تعهد جدی از آن ها گرفته شد تا از امروز شنبه ۲۹ آبان ماه، هر یک از گیرندگان تسهیلات که به بانک مراجعه و درخواست یک نسخه از قرارداد خود را داشته باشند، بانک ها مکلف هستند که آن را در اختیار مشتری قرار دهند تا نحوه محاسبه سود، جرائم و وثایق تسهیلات برای مردم و تولیدکنندگان کاملا شفاف شود.

خاندوزی اشاره کرد: قدم بعدی، حرکت به سوی الکترونیکی شدن قراردادهای تسهیلاتی شکل بگیرد تا امکان چک کردن آن به صورت آنلاین نیز برای مردم فراهم شود. البته این موضوع زیرساخت هایی نیاز دارد و چند ماه زمان می برد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.