نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه محاسبه مالیات باید به یک سرانجام درست برسد

0 616

حسابداراپ

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست که با همفکری دولت، بازنگری در نحوه در مدیریت اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی را پیگیری کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان اشاره کرد و از بانک‌ها و عقود بانکی به عنوان یکی از این معضلات یاد کرد و گفت: اقتصاد ما بانک‌محور است و اگر مشکلات مربوط به قراردادهای بانکی حل نشود بسیاری از مشکلات لاینحل خواهند ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از صنعتگران و تولیدکنندگان خواست که با همفکری دولت، بازنگری در نحوه در مدیریت اقتصادی به ویژه در حوزه بانکی را پیگیری کنند.

رئیس دستگاه قضا از امور مالیاتی به عنوان معضل دیگر پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان یاد کرد و گفت: از یک سو با فرارهای مالیاتی بزرگ در کشور مواجه هستیم درحالیکه عده‌ای هم مالیات خود را قبل از دریافت حقوق تا ریال آخر می‌پردازند، اما از سویی دیگر برخی به نحوه محاسبه مالیات معترض هستند همه مسائل مطروحه در مورد مالیات باید جمع بندی و به یک سرانجام درست برسند

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به بلوکه شدن پول‌ها بخاطر اختلافات مالیاتی خاطرنشان کرد که دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید برای اصلاح قوانین و مقررات مربوط به حوزه مالیات گام جدی بردارند.

پندار سیستم

رئیس قوه قضاییه یکی از این معضلات را ممنوع‌الخروج و مسدودسازی حساب‌های بانکی افراد از سوی سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و تاکید کرد: لزومی ندارد در همه موارد حکم ممنوع‌الخروجی و بستن حساب‌ها صادر شود و ما به جدّ دنبال اصلاح این روند هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اگر دستگاهی خواستار ممنوع‌الخروجی فردی شد قاضی باید موضوع را به دقت بررسی کند و نظر بدهد چرا که اگر بخواهیم با فوریت و بدون در نظر گرفتن جوانب امر حکم به ممنوع‌الخروجی بدهیم، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی افراد مختل می‌شود.

رئیس دستگاه قضا از فقدان نقدینگی به عنوان دیگر معضل صنعتگران و تولیدکنندگان یاد کرد و با تاکید بر لزوم حمایت از فعالان این عرصه گفت: اگر تولید مسئله اول کشور و بهترین کار است باید زمینه‌های تولید را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: اگر تولیدکننده ماده اولیه یا نقدینگی نداشته باشد نمی‌تواند تولید کند و اگر تولید کرد و نتوانست محصول خود را بفروشد یا صادر کند و مجبور به دپوی کالا شد، این کار هم سودی ندارد پرا که بدون گردش مالی در کار او اختلال به وجود می‌آید.

رئیس دستگاه قضا برخی مشکلات قضایی را نیز مانع فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان دانست و با اشاره به درددل‌های یکی از تولیدکنندگان درباره بلوکه شدن پول‌های شرکتش با اعمال ماده ۴۷۷ و بلاتکلیفی این پرونده در دیوان عالی کشور گفت: گاهی برخی تصمیمات قضایی محدودیت و مانع برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند که باید تا جایی که می‌توان از صدور چنین احکامی پرهیز کرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.