نرم افزارحسابداری صدگان

فراموشی بورس بی‌جان

0 654

حسابداراپ

غلامرضا سلامی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وعده‌ها درخصوص ساماندهی بورس و مخابره شدن سیگنال‌های منفی به «ابتکار» گفت:

متاسفانه کار بازار سرمایه از شعار، وعده و اعتماد گذشته است. افرادی که سال گذشته با وعده‌های دولت دوازدهم تمام دارایی خود را به بورس وارد کردند با اتفاقاتی که در نیمه مردادماه سال گذشته رخ داد نیمی از سرمایه‌های خود را از دست دادند. سهام‌داران ما طی یک سال اخیر در بازار سرمایه سرخورده شدند و حالا آرام آرام متوجه می‌شوند که تحقق تمام وعده‌ها در بازار امکان‌پذیر نیست و به دنبال راهی هستند که هرچه سریع‌تر بتوانند سرمایه‌های خود را از بورس خارج کنند.

پندار سیستم

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: پیش از انتخابات صحبت از ساماندهی بازار سرمایه می‌شد. ساماندهی هر بخشی باید امکان‌پذیر باشد، واقعیت این است که بازار سرمایه ما با توجه به اتفاقاتی که از اواخر سال ۹۸ تا همین امروز رخ داده است آسیب جدی را شاهد بوده و اکنون نمی‌توان با راهکارهای موقتی آن را زنده نگه داشت.

سلامی اظهار کرد: سودآوری بخشی از شرکت‌های ما وابسته به نرخ دلار است و به غیر از این شرکت‌ها، بسیاری از بنگاه‌های ما در وضعیت نامناسبی قرار دارند و نمی‌توان در کوتاه‌مدت امید به ساماندهی این بخش را داشت.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همانطور که اشاره کردم ساماندهی بورس امکان‌پذیر نیست مگر اینکه دولت بخش واقعی اقتصاد را سامان بدهد.
وی افزود: متاسفانه از گذشته تا کنون من برنامه‌ای را از سوی نهادهای مسئول ندیده‌ام که بخواهند بخش واقعی اقتصاد را سامان بدهند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر بهبود روابط بین‌المللی ادامه داد: اولین گام برای بهبود وضعیت بخش واقعی اقتصاد این است که ما بتوانیم با دنیا تعامل داشته باشیم. تا زمانیکه چنین فضایی شکل نگیرد بخش واقعی اقتصاد ما بهبود نخواهد یافت و در پی آن امیدی برای بهبود بازار سرمایه هم نمی‌ماند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.