نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات،مطالبه وزیر اقتصاد از رئیس جدید سازمان

0 740

حسابداراپ

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه یکی از تعهدات و برنامه های وی در دولت سیزدهم هدف گذاری در خصوص افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی است، گفت :

پندار سیستم

 این افزایش مشروط به این است که بار مالیاتی بخش های تولیدی کاهش یابد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش می‌کنیم در چهار سال پیش رو نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را ۵۰ درصد رشد دهیم و دستیابی به این هدف نیز باید از طریق ” مالیات ستانی هوشمند و عادلانه” تحقق یابد.

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی در جمع مدیران سازمان امور مالیاتی بر ضرورت تحقق اهداف و برنامه های بالادستی تأکید و اظهار کرد: هدف گذاری اعلام شده توسط رییس جمهور، میثاق تعهد سازمان امور مالیاتی با رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و مجلس شورای اسلامی است.

 

وزیر اقتصاد گفت: ما هم از شیوه های مالیات ستانی ناکارآمد و سنتی و هم از شیوه های مالیات ستانی ناعادلانه که موجب اجحاف به گروه‌های مختلف اجتماعی می‌شود آسیب دیده ایم.

 

طبق اعلام وزارت اقتصاد، وی با اشاره به اهمیت عملکرد سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان یک بازوی مهم درآمدزایی دولت در کنار سایر دستگاه ها گفت: بنده تعهد داده ام در مدت این چهار سال تلاش کنیم نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را ۵۰ درصد افزایش دهیم، اما با قید اینکه” مالیات ستانی هوشمند و عادلانه” باشد، چرا که در هر دو زمینه به شدت آسیب دیده ایم.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: بنده به عنوان یک فرد که خاستگاهش دانشگاه است این را می گویم، الان دوران بحث‌های نظری نیست، چرا که به اندازه کافی به این مباحث نظری پرداخته شده است و اکنون باید تلاش کنیم از کلیات و نظریه ها بگذریم و در نظر داشته باشیم که این سال‌های پیش‌ رو سالهای کار است.

خاندوزی افزود: انتظار می رود برنامه های اجرایی تحقق این اهداف طی سه روز در دو لایه برنامه های کوتاه مدت (تا پایان سال ۱۴۰۰) و بلند مدت (تا پایان دولت) در نشستی با ریاست سازمان امور مالیاتی بررسی و نهایی گردد.

وزیر اقتصاد در ادامه ابراز امیدواری کرد: باید این دوران آغازگر تحول در حوزه نظام مالیاتی و نه فقط مالیات ستانی و صرف وقت برای تأمین درآمد باشد، بلکه تلاش کنیم حکمرانی مالیاتی کشور را به عنوان طرحی نو در اندازیم.

 

گفتنی است، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ابتدای این جلسه، ضمن خیر مقدم به وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیأت همراه، گزارشی از آخرین وضعیت عملکردی و همچنین دستاوردهای نظام مالیاتی در حوزه های مختلف ارایه و در ادامه، مهمترین برنامه های نظام مالیاتی برای رسیدن به چشم انداز مطلوب نظام مالیاتی را برای حاضرین تبیین کرد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.