نرم افزارحسابداری صدگان

ملاحظات حسابرسی مربوط به رمز­ارزها و معاملات آن

0 843

حسابداراپ

مرتضی اسدی –  آرشینا منتظری

رمز­ارزها به افراد و مشاغل اجازه می‌دهد بدون واسطه‌ای مانند بانک یا مؤسسات مالی دیگر با یکدیگر و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت معامله‌ی مستقیم داشته باشند.

بیشتر رمزارزها برای بهرمند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیر متمرکز بودن، شفافیت و تغییر ناپذیر بودن، از بلاک­‌چین استفاده می‌کنند و بنابراین معاملات رمز­ارزها با فناوری بلاک‌­چین رابطه تنگاتنگی دارند. 

پندار سیستم

افزایش سریع و نوسان رمز­ارزها منجر به افزایش علاقه و بررسی جهانی توسط سازمان‌­ها، سرمایه‌­گذاران، نهادهای نظارتی، دولت‌­ها و دیگران شده است. طی سال ۲۰۱۷ سرمایه بازار رمز­ارزها ۵۴۷ میلیارد دلار آمریکا یا ۳،۰۳۸ درصد افزایش یافت که سال موفقی را پشت سر گذاشت. محبوب ترین و پرکاربردترین رمز­­ارز، بیت کوین است.

با این حال، بیش از ۹۰۰۰ رمز­ارز در گردش است. هر یک از این رمز­ارزها دارای ویژگی­‌های منحصر به فرد خود است که درک، حسابداری و حسابرسی آنها را به ویژه چالش‌برانگیز می­کند. بطور معمول صورت‌های مالی، مانده رمز­ارزها و نتایج معاملات رمز­ارزها را منعکس می‌کنند.

با این حال، بسیاری از حسابرسان ممکن است در زمینه‌ی رمز­ارزها تجربه‌ی کمی داشته باشند و یا هیچ تجربه‌­ای نداشته باشند و بنابراین ممکن است چالش‌هایی را که ممکن است حسابرسی در این موارد ایجاد کند، کاملاً ارزیابی نکنند. این مقاله در نظر دارد تا مواردی را برای بررسی در اختیار حسابرسان قرار دهد.

برای مطالعه‌ی متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.