نرم افزارحسابداری صدگان

سرگردانی مردم با سیاست‌های دولت در دریافت مالیات متناقض

0 658

حسابداراپ

 کارشناس مسائل مالیاتی گفت: دلیل اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، نبود امکان عملی و ملاک شناسایی مناسب برای این خانه‌ها بوده است.

دیوان محاسبات میزان دریافت مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس را در سال جاری تقریبا صفر اعلام کرد، بر همین اساس غلامرضا حیدری کُرد زنگنه، کارشناس مسائل مالیاتی با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه شبکه خبر در این باره گفت: دولت نباید با دید درآمد زایی به مالیات نگاه کند بلکه باید به عنوان یک ابزار سیاست مالی و مشوق تولید به آن نگاه کند.
وی افزود: دلیل اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی، نبود امکان عملی و ملاک شناسایی مناسب برای این خانه‌ها بوده است.

کُرد زنگنه با انتقاد از دریافت چندین مالیات در یک بخش از مردم اظهار کرد: سیاست‌های دولت در دریافت مالیات متناقض است. دولت با دریافت چندین نوع مالیات، باعث سرگردانی مردم شده است.

پندار سیستم

این کارشناس مالیاتی تاکید کرد: بهترین راه، واگذاری دریافت مالیات به یک نهاد مشخص مانند شهرداری‌ها است.

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلیل دریافت این نوع مالیات ها گفت: برخی از مالیات‌ها برای درآمد زایی دولت است، گاهی هم هدف از مالیات تنظیم و هدایت و گا‌ها خاصیت باز توزیع ثروت دارد.

وی درباره علت ابلاغ نشدن قانون مالیات بر خانه‌های خالی و خودرو‌های لوکس گفت: روند تصویب و تدوین آیین نامه این نوع مالیات تا پایان دوره دولت دوازدهم ادامه پیدا کرد و با وجود صرف زمانی بیش از یک سال، تصویب و ابلاغ نشد. امیدواریم دولت سیزدهم آن را ابلاغ کند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.