نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا/ اجرای قانون از ۱۲ دی‌ماه

0 2,716

حسابداراپ

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده معاملات طلا از ۱۲ دی ماه امسال اجرایی شده و اصل طلا از این مالیات معاف و ۹ درصد به کارمزد و اجرت تعلق میگیرد.

پندار سیستم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مسیحی در برنامه زنده تلویزیونی درباره قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش طلا گفت: در لایحه اصلاحیه‌ای که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده بود، نرخ ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای کارمزد و اجرت خرید و فروش طلا پیشنهاد شده بود اما در مصوبه نهایی نمایندگان، مالیات بر ارزش افزوده برای اجرت و کارمزد فروش طلا به ۹ درصد افزایش یافت و اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

آغاز اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا از ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰

وی افزود: در یک هفته اخیر برای مردم و فروشندگان طلا ابهام ایجاد شده بود اما در قانون آمده ۶ ماه پس از تاریخ ابلاغ، این قانون لازم‌الاجراست که از ۱۲ دی ماه اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود اما اجرت و کارمزد آن مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: اجرای این قانون مشروط به این است که کلیه معاملات از سوی طلافروشان در سامانه مؤدیان مالیاتی به تفکیک اصل طلا و اجرت و دستمزد آن ثبت شود.

اگر طلافروشان قیمت اصل و اجرت و کارمزد را تفکیک نکنند، ۹ درصد دیگر جریمه می‌شوند

وی تاکید کرد: اگر این موضوعات رعایت نشود یعنی اگر طلافروشان قیمت اصل و اجرت و کارمزد را تفکیک نکنند، علاوه بر اینکه اجرت و کارمزد مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود، ۹ درصد دیگر به عنوان جریمه غیرقابل بخشش به فروشندگان طلا تعلق خواهد گرفت که این جریمه ۹ درصدی قابل انتقال به مشتری نخواهد بود.

واردات و فروش شمش طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

مسیحی با تاکید بر اینکه باید همه معاملات طلا به تفکیک اصل، اجرت و کارمزد در سامانه ثبت شود گفت: شمش طلا اعم از واردات و عرضه آن طبق قانون از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: ثبت معاملات در سامانه مؤدیان نه تنها برای صنف طلافروشان بلکه برای همه فعالان اقتصادی الزامی است و صورت حساب فعالیت‌های اقتصادی آنها اعم از اطلاعات هویتی، قیمت اصل طلا، کارمزد و اجرت آن به صورت تفکیک شده در این سامانه ثبت می‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.