نرم افزارحسابداری صدگان

جزئيات دوركاري كاركنان در مناطق زرد،نارنجي و قرمز اعلام شد

0 1,304

حسابداراپ

طبق اعلام مسئولان سازمان اداري و استخدامي، شرايط دوركاري كاركنان براي مناطق سه گانه زرد، نارنجي و قرمز طبق دستورالعمل قبلي به صورت درصدي پابرجا است و بالاترين مقام مسئول در دستگاه مي تواند در رابطه با نحوه حضور كاركنان و دوركاري كامل بر اساس شرايط تصميم گيري كنند.

پندار سیستم

به گزارش روابط ‌عمومي سازمان اداري و استخدامي كشور به نقل از ايسنا، از اواخر سال ۱۳۹۸ با شيوع ويروس كرونا و شدت گرفتن آن، نحوه حضور كاركنان در محل كار دستخوش تغييراتي شد و طي چند مرحله مورد بازنگري قرار گرفت تا اين كه در نهايت در آبان ماه سال گذشته سازمان اداري و استخدامي طبق تصميم گيري هاي صورت گرفته در ستاد ملي مبارزه با كرونا شرايط حضور كاركنان را براساس رنگ بندي مناطق اعلام كرد و در اين مدت تغييري در بخشنامه صادره اعمال نشده بود.
اما در ايام ابتدايي سال جاري با شدت گرفتن مجدد بيماري كرونا و اعلامي كه اخيرا وزارت بهداشت در رابطه با نحوه حضور كاركنان داشته است، اين موضوع از سازمان اداري و استخدامي مورد پرس و جو قرار گرفت و با توضيحاتي از سوي رفيع زاده -معاون نوسازي اداري سازمان اداري و استخدامي- به ايسنا همراه بود.
تكليف حضور كاركنان در مناطق سه گانه
وي با بيان اين كه در ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۹ سازمان اداري و استخدامي طي بخشنامه اي يكبار براي هميشه تكليف حضور كاركنان در محل كار را براساس رنگ بندي شهرها مشخص كرده است، گفت: براين اساس همچنان اين بخشنامه پابرجا بوده و بايد در دستور كار دستگاه ها بسته به تغيير رنگ شهرها و مناطق مربوطه قرار بگيرد.
اين مقام مسئول در سازمان اداري و استخدامي با بيان اينكه تاكيد ما بر اين است كه خللي در ارئه خدمات براي مردم ايجاد نشده و در هر شرايطي بتوانند خدمات مورد نياز را دريافت كنند، افزود: در نهايت بالاترين مقام مسئول ملي و استاني مي تواند در مورد نحوه حضور كاركنان در دستگاه اجرايي تصميم گيري كند.
وي جزئيات مربوط به نحوه حضور كاركنان در دستگاه هاي اجرايي براساس رنگ بندي ها اعلام كرد و گفت كه سازمان اداري و استخدامي خدمات را به دو بخش ضروري و عادي تقسيم كرده است كه در مناطق زرد كاركنان دستگاه هاي با خدمات ضروري بايد به طور كامل و ۱۰۰ درصد حضور پيدا كنند، اما در ساير دستگاه ها يك سوم به صورت دوركار و دو سوم حضور خواهند داشت.
رفيع زاده ادامه داد:در مناطق نارنجي نيز در دستگاه هاي ارائه دهنده خدمات ضروري، حضور كاركنان به صورت دو سوم و يك سوم دوركار هستند و در ساير دستگاه ها حضور ۵۰ درصدي بوده و ۵۰ درصد ديگر امكان دوركاري دارند.
به گفته وي در مناطق قرمز در دستگاه هاي با خدمات ضروري امكان كاهش ۵۰ درصدي نيروها وجود دارد مشروط به اين كه خللي در ارائه خدمات ايجاد نشود، در ساير دستگاه هاي شهرهاي قرمز هم حضور يك سومي و دوركاري به صورت دو سوم اعمال مي شود.
شرايط دوركاري كامل و ساعت حضور كاركنان
رفيع زاده در مورد امكان دوركاري كامل گفت: براساس بخشنامه اي كه در سال ۱۳۸۹ در مورد دوركاري در دولت تصويب شد امكان دوركاري براساس شرايط دستگاه و تشخيص بالاترين مقام مسئول امكان پذير است كه بتواند با توجه به امكان ارائه خدمات به صورت الكترونيك و ايجاد بستر براي دوركاري در اين رابطه تصميم گيري كنند.
وي درباره ساعات حضور كاركنان در محل كار يادآور شد كه اين ساعات نيز نسبت به تصميم قبلي تغييري نكرده و از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ (هفت ساعت)حضور خواهند داشت.
وضعيت خانم هاي باردار و داراي كودكان زير ۶ سال
رفيع زاده در مورد دوركاري خانم هاي باردار و يا داراي كودكان زير ۶ سال يادآور شد كه در تمامي دستگاه ها خانم هاي باردار، افرادي داراي بيماري هاي زمينه اي و همچنين خانم هاي داراي كودكان زير ۶ سال در اولويت دوركاري قرار خواهند داشت.
شرايط برگزاري جلسات و ماموريت ها
معاون نوسازي اداري سازمان اداري و استخدامي درباره اين كه چرا برگزاري همايش‌ها و يا جلسات از سوي دستگاه ها در شرايط كرونايي همچنان ادامه دارد، گفت كه سازمان اداري و استخدامي در بخشنامه خود به دستگاه ها تاكيد كرده كه هرگونه برگزاري جلسه بايد با رعايت پروتكل و ايجاد فضاي مناسب و رعايت محدوديت ها باشد؛ به طوري كه در شهرهاي زرد حداكثر تعداد شركت كنندگان ۳۰ نفر ، شهرهاي نارنجي ۲۰ نفر و در شهرهاي قرمز حداكثر ۱۰ نفر خواهد بود اين در حالي است كه تاكيد شده براي هر نفر حداقل ۴ متر مربع فضا پيش بيني شود، در عين حال كه منع برگزارش همايش ها و مامويت هاي غير ضروري مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي يادآور شد كه دستگاه ها ملزم به رعايت پروتكل هاي بهداشتي و قرار دادن خدمات الكترونيك در اولويت كاري خود هستند.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.