نرم افزارحسابداری صدگان

روز حسابدار در تقویم رسمی کشور درج شد

0 1,266

حسابداراپ

در پی پنج سال پیگیری مستمر ، شورای فرهنگ عمومی کشور با اعلام پانزدهم آذرماه هر سال به‌عنوان روز حسابدار و درج آن در تقویم رسمی ایران موافقت کرد.

شورای فرهنگ عمومی کشور در آخرین جلسه‌ی خود به تاریخ بیست و یکم بهمن‌ماه با پیشنهاد درج روز حسابدار در تقویم رسمی کشور موافقت کرد و از سال آتی پانزدهم آذرماه در تمامی تقویم‌های کشور به عنوان روز حسابدار درج خواهد شد.

گفتنی است نخستین بار در سال ۱۳۸۶ و در پی درخواست فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)، یازدهم تا هفدهم آذرماه آن سال به‌عنوان هفته‌ی جهانی حسابداری اعلام شد.

پندار سیستم

با این همه، این نام‌گذاری نه در تقویم رسمی کشور بلکه صرفاً در میان تشکل‌های حرفه‌ای حسابداری در ایران انجام شده بود. تلاش برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور از سال ۱۳۹۵ و طی مکاتبات متعدد با شورای فرهنگ عمومی کشور با همراهی بی بدیل معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری آغاز شد.

به دنبال رد اولیه‌ی این درخواست در شورای فرهنگ عمومی کشور، پس از پیگیری‌های متعدد و متوالی و تشریح اهمیت حرفه‌ی حسابداری در سرنوشت اقتصادی و اجتماعی کشور نهایتاً این شورا، در جلسه‌ی بیست و یکم بهمن‌ماه سال جاری، برای درج روز حسابدار در تقویم رسمی موافقت به عمل آمد.

تازه های حسابداری ضمن شادباش به تمامی اهالی حرفه‌ی حسابداری و حسابرسی کشور، امیدوار است این گام با گام‌های بزرگ‌تری در جهت آگاهی‌بخشی، اطلاع‌رسانی عمومی درباره‌ی اهمیت حرفه‌ی حسابداری در توسعه‌ی اجتماعی – اقتصادی ، فرهنگ سازی و پاسخ‌گویی تکمیل شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.