نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ محاسبه مالیات بر درآمد به غیر از حقوق بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۰

0 1,703

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:
بخشنامه مالیات حقوق سال ۱۴۰۰ و نحوه محاسبه آن در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۱ ابلاغ شد.لطفا اینجا کلیک کنید.

معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: نرخ محاسبه مالیات بر درآمد به غیر از حقوق بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد تعیین شده است.

پندار سیستم

محمود علیزاده در یک برنامه تلویزیونی ضمن بیان این مطلب گفت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی کشور شش تا هفت درصد و این نسبت در بسیاری از کشورهای منطقه و توسعه یافته خیلی بیشتر است. معادل ۵۰ درصد از مالیات‌های مستقیم معاف و در بخش مالیات بر ارزش افزوده نیز تنها ۳۰ درصد مالیات دریافت می‌کنیم بنابراین، زمانی می‌توان از تولید ناخالص داخلی مالیات بیشتری دریافت کرد که معافیت‌های مالیاتی به سامان برسند.

معاون امور فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: میزان درآمدهای مالیاتی از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی مالیات نسبت به پایه و ۱۰۲ درصد نسبت به قانون بودجه است.

علیزاده در واکنش به صحبت‌های مبنی بر عملکرد ضعیف این سازمان در اجرای مالیات خانه و ماشین‌های لوکس گفت: در این زمینه به یک آیین نامه احتیاج داشتیم که اگر از سوی دولت تصویب شود، سریع مکانیزم اخذ مالیات آغاز می‌شود. همچنین، دارندگان خودروهای لوکس باید تا پایان دی ماه نسبت تسلیم اظهارنامه خود اقدام می‌کردند که حالا اقدام موردنظر از سوی سازمان امور مالیاتی برای این افراد صورت می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تا پایان ماه جاری سامانه مربوط به این قانون آماده می‌شود و کلیه فعالان اقتصادی می‌توانند برای شروع فعالیت خود در این سامانه ثبت نام کنند

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.