نرم افزارحسابداری صدگان

طرح بازنشستگی قبل از موعد معلق گردید

2 1,581

حسابداراپ

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از معلق شدن طرح بازنشستگی پیش از موعد خبر داد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به اعلام وصول طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: کمیسیون اجتماعی این طرح را به دلیل مسائل مختلفی مانند کاهش سن نیروی کار برای بازنشستگی، مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای و تأمین منابع و بار مالی برای دولت و بخش‌های خصوصی مُراعا و معلق کرد.

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه  خبرنگاران  جوان، با اشاره به اعلام وصول طرح بازنشستگی پیش از موعد گفت: کمیسیون اجتماعی این طرح را به دلیل مسائل مختلفی مانند کاهش سن نیروی کار برای بازنشستگی، مشکلات صندوق‌های بیمه‌ای و تأمین منابع و بار مالی برای دولت و بخش‌های خصوصی مُراعا و معلق کرد.

پندار سیستم

او علت موافقت برخی از نمایندگان با طرح بازنشستگی پیش از موعد را جایگزینی افراد بی‌کار با بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و کمک به سطح اشتغال کشور عنوان کرد و اظهار کرد: البته مخالفان معتقدند این طرح ضد اشتغال است، چون افرادی که بازنشسته می‌شوند، باز هم شروع به کارهای مختلفی می‌کنند و بی‌کار در خانه نمی‌نشینند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی افزود: در این صورت این افراد هم از صندوق بازنشستگی حقوق می‌گیرند و همزمان به شغل جدیدی روی می‌آورند. علاوه بر ایجاد مشاغل کاذب، دستگاه‌ها نمی‌خواهند نیروی کار دارای تجربه و تخصص را که به حدود ۴۵ سالگی می رسد، از دست بدهند.
محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. علی می گوید

    قرار نیست به مسأله آیی می رسیم صورت آنرا پاک کنیم باید بشینیم مزایا ومعایب طرح را سبک سنگین کنیم مگر در گذشته و در دوره قبلی نماینده گان مجلس طرح بازنشستگی بیش از موعد را تصویب نکردند ،به هر حال به این نتیجه رسیدند که به نفع مملکت و فارغ التحصیلان بیکار هست جالب است نمایندگان اشتباه کردند شورای نگهبان که داری فقها با درجه اجتهاد و نیز حقوق دان نیز هستند اشتباه کردند؟ که اعلام کردند طرح بازنشستگی بیش از موعد در منافات با مصالح کشور نمی باشد ،چطور این طرح سالیان سال در کشور اجرا می شد اما پس از گذشت چند سال تازه فهمیدیم که این طرح مشکلاتی دارد؟ این همه فارغ التحصیلان با مدارک فوق لیسانس و حتی دکترا بیکار هستند آیا وقت آن نرسیده فکری به حال آنان نمود در نهایت درود می فرسته به ۳۵ نفر نماینده مجلس که جسارت طرح بیش از موعد را مطرح نمودند

  2. احمدرضا می گوید

    با سلام
    تغییر قوانین بی وقفه باعث تبعیض حقوق یک عده بوده است و قوانینی در سال های بعد اشتباه بیان می شود و عده ای منافع می برند و عده ای ضرر می کنند و از این قبیل زیاد بوده است و کسی در مقابل این تغییر قوانین و تبعیض تعهدی نداردو پاسخگو نیست.
    ۱-تعهد دبیری و سابقه کار و بازنشستگی برای کسی که دردانشگاه درس می خواند و حقوق می گیرد و عده ای در دانشگاه درس می خوانند و پول می دهند ولی سابقه کار و بازنشستگی ندارند حتی اگر دبیر باشند
    ۲-قانون بازنشستگی پیش از موعد برای یک عده و دریک سال و حذف آن برای سال های بعد
    ۳-خرید خدمت سربازی برای یک سال و حذف قانون آن برای سال های بعد
    ۴-تغییر معافیت برای تک فرزند و امثال آن در سال های مختلف علیرغم عدم تغییر شرایط
    جامعه
    ۵-تغییر در ایجاد سابقه بیمه برای افراد
    ۶-تغییر در قبول ارتقاء مقاطع تحصیلی در ادارات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.