نرم افزارحسابداری صدگان

مردم به عواقب اجاره دادن حساب‌هایشان توجه کنند

0 953

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی به روند کاهشی انتظارات تورمی و پدیدار شدن رشد اقتصادی به خاطر آمارهای رشد کشاورزی و صنعت کشور اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی از اول دی ماه سال جاری ترازنامه بانک ها را به صورت دوره ای کنترل می کند.

پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عبدالناصر همتی اظهار کرد: امیدوارم در این زمینه شرایط به سمت بهبود پیش برود و سال آینده به مراتب وضعیت بهتری نسبت به امروز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عملیات بازار باز در روان شدن فعالیت‌ها در بازار بین بانکی مؤثر بوده و در تعدیل نرخ سود بازار بین بانکی اثر داشته است، افزود: بانک‌ها باید تلاش کنند به قوانین و قواعد مبارزه با پول‌شویی پایبند باشند و نسبت به پیاده سازی این قواعد اهتمام لازم را داشته باشند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، بانک‌ها باید تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت‌های بانکی برای اهداف پول‌شویی و معاملات مخرب در بازارها را با جدیت در به‌کارگیری قوانین مبارزه با پول‌شویی پیاده سازی کنند. همچنین ارتقای سطح مبارزه با پول‌شویی در سطح استان‌ها و همچنین افزایش اختیارات و ایجاد دسترسی‌های کافی به سامانه‌های مربوطه از سوی حوزه‌های مبارزه با پول‌شویی بانک‌ها ضروری است.

همتی تصریح کرد: برای نمونه فعالان معاملات و اتاق‌های فردایی ارز و طلا اذعان دارند که با اجرایی شدن قوانین و ایجاد محدودیت‌ها از سوی نظام بانکی، فعالیت‌های خلاف قانون آنها با مشکل روبه‌رو شده است.

وی افزود: اکنون مباحثی درباره درگاه‌های اجاره‌ای مرتبط با سایت‌های قمار و شرط‌بندی مطرح می‌شود؛ لذا بانک‌ها باید حداکثر تلاش خود را برای مبارزه با این درگاه‌ها و نظارت بر این تراکنش‌ها انجام دهند.

رئیس کل بانک مرکزی یادآور شد: گزارش‌هایی از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مبنی بر اینکه سودجویان با پرداخت مقادیری اندک و اجاره کارت و حساب بانکی افراد، تراکنش‌های چند میلیاردی با مقاصد و اهداف قمار انجام می‌دهند، دریافت می‌شود، از این رو ضروری است که بانک‌ها جدیت لازم را داشته باشند و مردم نیز به عواقب اجاره دادن حساب‌هایشان توجه کنند.

همتی تاکید کرد: کنترل مقداری ترازنامه بانک‌ها یکی از عوامل مهم کنترل نقدینگی است و این امر با همراهی بانک‌ها محقق می‌شود، بانک‌ها باید رشد دارایی‌های خود را تحت کنترل داشته باشند، تا بتوان به هدف کنترل نقدینگی نائل شد.

وی افزود: کنترل ترازنامه بانک‌ها مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار از دی ماه سال جاری اجرایی و بر این اساس هر سه ماه یک بار توسط بانک مرکزی کنترل خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن قانون اصلاح قانون صدور چک بسیاری از مشکلات برطرف و چک‌های برگشتی کاهش می‌یابد، بانک‌ها باید نسبت به اجرایی شدن این قانون و پیاده سازی آن اهتمام کافی داشته باشند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.