نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی در لایحه بودجه ١۴٠٠+ اینفوگرافیک آخرین بودجه قرن در یک نگاه

0 1,907

حسابداراپ

مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی درسال جاری ۴۴ هزار ۲۲۶ میلیارد تومان بوده است که این رقم برای سال آینده با ۱۴ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان افزایش به عدد ۵۹ هزار و ۹۶۳ میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده ،مالیات بر عملکرد شرکت های دولتی نسبت به سال جاری با  کاهش ۲ هزار ۸۵۵ میلیارد تومانی مواجه بوده است این امر نیز به سبب واگذاری بسیاری از شرکت های دولتی به بخش خصوصی در بازار سهام است.
از نکات قابل توجه در بودجه ی سال آینده افزایش چشمگیر مالیات نهاد ها و بنیاد های انقلابی است .این ارگان های انقلابی که در سال آینده جاری تنها به پرداخت ۱۶ میلیارد تومان موظف شده بودند ، برای سال آینده هدف پرداخت یک هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان مالیات قرار گرفته اند. همچنین آستان قدس رضوی و شرکت های وابسته به آن که در سال جاری تقریبا معاف از مالیا بوده اند ،باید در سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۵ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند.

پندار سیستم

ترکیب مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی در لایحه بودجه ١۴٠٠
مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی در سال جاری ۳۱ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان بوده است ،این رقم در سال آینده با افزایش ۱۶ هزار و۷۶۲ میلیارد تومان افزایش به میزان ۴۹ هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان رسیده است.
اینفوگرافیک آخرین بودجه قرن در یک نگاه

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.