نرم افزارحسابداری صدگان

طرح دولت برای مالیات بر خانوار

0 1,038

حسابداراپ

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در طرح اصلاح ساختار این سازمان به دنبال این است که به جای اینکه درآمد بنگاه را مبنای محاسبه مالیات قرار دهد، درآمد کل خانوار را در مالیات ستانی مبنا قرار دهد.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای گفت: در اقتصاد ایران بیش از پنجاه هزار میلیارد تومان طبق قانون معافیت مالیاتی وجود دارد و این رقم غیر از فرار مالیاتی است.

او ادامه داد:براساس آنچه که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر انقلاب بود، باید از درآمد‌های مالیاتی بیشتر استفاده کنیم و سهم مالیات را در منابع بودجه عمومی افزایش دهیم.

نوبخت با طرح این سئوال که آیا با همین قوانین و مقررات و با همین نظام مالیاتی می‌توانیم؟ اظهار کرد: در برنامه‌ی اصلاح ساختار مشخص کردیم که یک بخش را می‌توانیم، امّا همه را نمی‌شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه باید نحوه و رویکرد اخذ مالیات را از بنگاه به‌سمت خانوار برد گفت: یعنی به‌جای اینکه درآمد بنگاه را مبنای محاسبه مالیات قرار دهیم، درآمد کل خانوار را در نظر بگیریم.

به گفته وی این جایگزینی با لحاظ سطح‌بندی اتفاق خواهد افتاد یعنی تا یک سطحی از درآمد، خانوار‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و برای درآمد‌های کمتر از آن، نه‌تن‌ها مالیات نمی‌دهند، بلکه به آن‌ها یارانه پرداخت می‌شود؛ امّا برای درآمد‌های بالاتر از آن سطح باید مالیات بدهند. این موضوع را به‌عنوان «مالیات بر خانوار» تعریف کردیم و در برنامه‌ی اصلاح ساختار هم آوردیم.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.