نرم افزارحسابداری صدگان

ثبت شرکت سهامی خاص و خدمات تازه در پنجره واحد کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران

0 1,301

حسابداراپ

پس از اجرای موفقیت‌آمیز راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران و رضایتمندی فعالان اقتصادی از کارکرد این پنجره، به زودی و براساس مصوبات هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار، خدمات تازه‌ای از طریق این پنجره ارائه می‌شود تا کارکرد آن بیشتر و طیف خدماتش گسترده‌تر شود. مهم‌تر این که ثبت شرکت با «سهامی خاص» نیز در این پنجره امکان‌پذیر شده است.

از افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران بیش از پنج ماه می‌گذرد و اکنون فعالان اقتصادی که قصد دارند کسب‌وکاری آغاز و شرکت تاسیس کنند، به‌جای مراجعه به نهادها و سازمان‌های متفاوت، به این پنجره واحد مراجعه می‌کنند. ارزیابی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است نیز نشان می‌دهد رضایتمندی فعالان اقتصادی از کارکرد پنجره واحد بالاست.

در زمان راه‌اندازی پنجره  واحد شروع کسب‌وکار در اتاق بازرگانی تهران، وزیر اقتصاد تاکید کرد راه‌اندازی کسب‌وکار در اقتصاد ایران که بیش از ۷۵ روز طول می‌کشد با شروع به کار این پنجره در ۳ روز انجام خواهد شد. اتفاقی که به نظر می‌رسد تا حدود زیادی رخ داده و آن دسته از فعالان اقتصادی که مدارک و مستندات لازم برای شروع به کار را در اختیار داشتند موفق شدند ظرف مدت وعده داده شده، شرکت خود را ثبت و کار را شروع کنند.

این تجربه موفق باعث شد تا همکاری ادارات ثبت شرکت‌ها با اتاق‌های بازرگانی به دیگر نقاط کشور نیز سرایت کند و در برخی دیگر از استان‌ها نیز پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌وکار آغاز به کار کرده است. اما اخیرا با تصمیم هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار، این پنجره خدمات بیشتر و متنوع‌تری به فعالان اقتصادی ارائه خواهد کرد.

پندار سیستم

براساس مصوبات سی و ششمین، سی و نهمین و چهل و سومین نشست هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به زودی ثبت شرکت با مسئولیت محدود در تهران صرفاً از طریق این پنجره صورت خواهد گرفت و تمامی فعالان اقتصادی برای ثبت این نوع شرکت، باید از مسیر پنجره واحد شروع کسب‌وکار مستقر در اتاق بازرگانی تهران اقدام کنند. هم‌چنین فعالان اقتصادی برای ثبت شرکت با سهامی خاص نیز پس از این می‌توانند به پنجره واحد کسب و کار مراجعه کنند.

هم‌چنین مقرر شد برای مدت سه ماه به صورت آزمایشی ثبت تغییرات تمامی شرکت‌ها برای اعضای اتاق بازرگانی تهران از طریق این پنجره انجام شود و پس از طی این سه ماه و در صورت تایید عملکرد پنجره واحد توسط دبیرخانه هیات و موافقت سازمان ثبت اسناد و املاک، این خدمت به طور دائمی و برای همه متقاضیان و فعالان اقتصادی ارائه شود.

براساس این مصوبات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکلف شده است حداکثر ظرف مدت یک ماه از ابلاغ، کارشناس خود را به منظور پذیرش درخواست انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار در پنجره واحد مستقر کند و شرایط را به نحوی تنظیم کند که تاییدیه و پذیرش آگهی به صورت برخط حداکثر ظرف مدت یک ساعت انجام پذیرد.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی نیز ملکف شده است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه، کارشناس خود را برای اجرای فرآیند ثبت درخواست دفاتر پلمب قانونی در محل پنجره واحد مسقر کند و فرآیند مذکور را به نحوی تنظیم نمایند تا دریافت نهایی این دفاتر حداکثر طی یک روز کاری پس از درخواست الکترونیکی متقاضی در محل قانونی شرکت ثبت شده، تحویل شود.

پنجره واحد فیزیکی کسب‌وکار در کنار دادگاه‌های تجاری، دو مولفه‌ای هستند که در بهبود فضای کسب‌وکار کشور بسیار موثر قلمداد می‌شوند و از این منظر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته‌اند. راه‌اندازی پنجره واحد با همکاری اتاق بازرگانی عملی شده و خدمات آن نیز در حال گسترش است و هم‌اکنون تلاش بخش خصوصی روی همکاری با قوه قضاییه برای راه‌اندازی دادگاه‌های تجاری متمرکز است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.