نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیات حقوق پرسنل شرکت‌های دانش بنیان ابطال شد

0 2,746

حسابداراپ

دیوان عدالت اداری معافیت مالیات حقوق پرسنل شرکت‌های دانش بنیان را باطل کرد.

پندار سیستم

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت:‌ براساس رای دیوان عدالت اداری معافیت مالیات حقوق پرسنل شرکت‌های دانش بنیان باطل شد.

کاربران و مخاطبان با ثبت موضوع «دلیل حذف معافیت‌ مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان چیست؟» خواستار شفاف سازی و رسیدگی به این موضوع شده‌اند.

ماجرا از این قرا است که اداره امور مالیاتی به شرکت‌های دانش بنیان ابلاغیه فرستاده که معافیت مالیات حقوق پرسنل باطل شده است.

در متن این مسئله آمده است:‌ به تازگی ابلاغیه‌‌ای از اداره امور مالیات به شرکت‌های دانش‌بنیان صادر شده و معافیت مالیاتی حقوق پرسنل آن‌ها باطل شده است که در شرایط اقتصادی کنونی که توان معیشتی مردم تا حد زیادی تضعیف شده است، موجب تعطیلی برخی واحد‌های صنفی و تولیدی خواهد شد یعنی به واقع کسانی که در خط مقدم تولید و حتی ابداع هستند، در شرایط کنونی باید این فشار را هم تحمل کنند؟

در سال جهش تولید که همواره یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشرفت کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانسته شده و به آن تاکید شده، خواهشمندیم با پیگیری و حمایت از این کمپین، صدای نخبگان جمهوری اسلامی باشید که در پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور در تلاش برای اعتلای کشور هستند.

 برای پیگیری مسئله به سران معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی رفتیم. محمود علیزاده گفت: این موضوع بر اساس رای دیوان عدالت اداری انجام شده است.

معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی افزود: دیوان عدالت اداری در رایی که صادر کرده، آورده است معافیت حقوق برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود ندارد چون فعالیت اقتصادی محسوب نمی شود. این مسئله از دی‌ماه سال ۹۸ لازم الاجرا شد.

وی ادامه داد: مالیات حقوق پرسنل شرکت های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری و شرکت هایی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مستقر هستند، اعمال شود.

علیزاده با بیان اینکه حقوق پرسنل شرکت های دانش بنیان همانند مناطق آزاد تجاری محسوب می شود، اظهارداشت: در قانون مالیات‌های مستقیم معافیتی برای شرکت های دانش بنیان وجود ندارد اما بر اساس ماده ۱۳ قانون مناطق آزاد تجاری معاف بودند که با رای دیوان عدالت اداری باطل شد./ فارس

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.