نرم افزارحسابداری صدگان

تنقیح بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی در مراحل نهایی است

0 1,315

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: برنامه تنقیح و تجمیع بخشنامه‌ها در مراحل نهایی قرار دارد. ۵۶ بخشنامه تنقیحی تاکنون صادر شده و با صدور ۴ بخشنامه دیگر در آینده نزدیک ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین ۲۰۰۰ بخشنامه‌ای می‌شوند که در طول سنوات گذشته صادر شده بودند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در جلسه‌ای که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای اتاق‌های بازرگانی ایران و تهران برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌ها و اهداف اصولی ما در سازمان تأمین اجتماعی با اعضای اتاق‌های بازرگانی و تمامی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مشترک است و هدف همه ما در نهایت رونق تولید و افزایش اشتغال است.

وی با بیان اینکه ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته همراه با اعضای خانواده خود از این سازمان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند و زندگی و معیشت این افراد وابسته به سازمان تأمین اجتماعی است.

سالاری بودجه سال جاری سازمان تأمین اجتماعی را ۱۷۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق بازنشستگان و ۳۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه درمان تأمین اجتماعی هزینه می‌شود که این مبالغ بایستی به صورت نقدی و در موعد مقرر بدون هیچگونه تاخیری پرداخت شود.

وی تعامل و همکاری حداکثری با کارفرمایان برای وصول حق بیمه را برنامه اصولی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: با وجود محدودیت‌های مالی برای تامین منابع، حق اجحاف به کارفرمایان نداریم و از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای مساعدت به کارفرمایان استفاده می‌شود.

پندار سیستم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی معافیت‌ها و فرارهای بیمه‌ای را از مسائل مهم این سازمان برشمرد و گفت: حدود ۱۲ میلیون نفر بیمه شده تأمین اجتماعی هستند و حق بیمه ماهیانه‌ای که از این جمعیت وصول می‌شود  حداقل باید ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان باشد که اینگونه نیست و معافیتها، فرارهای بیمه‌ای، لیستهای غیر واقعی و بازنشستگی‌های سخت و زیان آور منجر به کاهش درآمد می‌شوند.

سالاری بازنشستگی‌های پیش از موعد و افزایش بی رویه بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را برای آینده سازمان تأمین اجتماعی زیان بار ارزیابی کرد و گفت: ضریب پشتیبانی از ۱۵ نفر در دهه ۶۰ به ۴ و نیم نفر رسیده است. ما چاره‌‌ای جز اصلاح این وضعیت نداریم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به دغدغه کارفرمایان درباره تعدد و تنوع بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی گفت: بخشنامه‌های تنقیحی سازمان تأمین اجتماعی با مشارکت و اخذ نظرات نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی در حال تدوین هستند و تا کنون ۵۶ بخشنامه تنقیحی صادر شده است.

سالاری ادامه داد: بخشنامه تنقیحی بازرسی دفاتر قانونی به عنوان یکی از بخشنامه‌های مهم حوزه کارفرمایان صادر شده و بخشنامه مربوط به قراردادهای پیمانکاری نیز در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی صادر می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تقویت سه جانبه گرایی را از دیگر موارد و دغدغه‌های مشترک این سازمان و تشکل‌های کارفرمایی برشمرد و گفت: این موضوع هم در مجلس و هم در دولت در دست بررسی قرار دارد و ما از اصلاح اساسنامه و احیای شورای عالی تأمین اجتماعی استقبال می‌کنیم.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.