نرم افزارحسابداری صدگان

اصلاح برخی از بخشنامه سازمان تامین اجتماعی

0 1,017

حسابداراپ

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اصلاح برخی از بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه کارفرمایی به نمایندگی از بنگاه داران کشور راهکارهایی در سال جهش تولید پیشنهاد داده‌اند که در ۵۲ آیتم ارائه شد.

پندار سیستم

وی با اشاره به اینکه اصلاحاتی باید انجام شود، گفت: البته این اصلاحات نیاز به مصوبه هیات امنا دارد که در همین جلسه تصمیماتی اتخاذ شد که مورد نظر کارفرمایان بود.

وی افزود: یکی از آن حضور کارفرمایان در هیات امنا بود و یکی از اعضای کارفرمایان در جلسات شرکت کنند یک نفر از نماینده دولت کم شود و نماینده کارفرما جایگزین شود تا مشارکت بیشتر داشته باشند.

شریعتمداری با بیان اینکه از این پس در جلسات هیئت امنا نمایندگان کانون بازنشستگان نیز حضور پیدا خواهند کرد، گفت: مورد دیگری که در این جلسه مطرح شد در خصوص تصمیمات گرفته شده در هیات های تشخیص و تجدید نظر است. نظر بر این شد که ترکیب هیات ها عادلانه شود، نماینده وزیر رئیس هیات است و قرار شد هیئت امنا از این به بعد رئیس هیات تجدیدنظر تعیین کند و نماینده هیات امنا توسط نماینده وزیر مشخص شود‌.

وی گفت: هرماه یک جلسه برگزاری در دستور کار قرار گرفت تا در سالی که جهش تولید نام دارد گام هایی را برداریم. این هدفی است که در پیش داریم با حفظ اقتدار بنگاه های اقتصادی و سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بحث دیگر تنقیح و اصلاح نظام حاکم در تامین اجتماعی مطرح شد.

وی ادامه داد: باید ۲ هزار بخشنامه و مصوبه سازمان تامین اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد اما تکثر تعداد بخشنامه ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود. این مشکل‌ها رفع و رجوع شد و ۵۶ بخشنامه اصلاح و ۴ بخشنامه در حال نهایی شدن اصلاحات است.

شریعتمداری افزود: برخی از اصلاحات در بخشنامه ها نیازمند اصلاحات قانونی است که باید مجلس ورود کند و کارهایی خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی درباره حمایت های در نظر گرفته شده برای مشاغلی که از امروز به مدت یک هفته تعطیل اعلام شدند، خاطرنشان کرد: سیاست کلی ستاد ملی مبارزه با کرونا این بوده که همه مشاغلی که با الزام ستاد ملی تعطیل می‌شوند از مزایای برخورد می‌شود، کمیته اقتصادی این ستاد پیشنهادات و تصمیماتی را میگیرند و پیشنهادی را ارائه میدهند تا حمایت هایی به عمل آید که موجب از بین  رفتن شغل ها نشود و از مشاغل صیانت شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.