نرم افزارحسابداری صدگان

راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه

0 801

حسابداراپ

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا پایان سال خبر داد.

به گزارش ‌«نود اقتصادی»، محمدکشتی آرای درباره آخرین اقدامات در زمینه راه اندازی سامانه معاملات طلا و سکه در کشور، گفت: سامانه طراحی شده، از نظر کارایی و هدف شبیه به سامانه سنا است که به صورت کشوری است و این سامانه در اختیار سازمان‌های نظارتی قرار دارد.

وی افزود: در کشور هیچ اطلاعات و آماری دقیق و قابل استناد از میزان طلای موجود، داد و ستد، طلا‌های خانگی و … وجود ندارد.

پندار سیستم

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه این سامانه در مراحل طراحی قرار دارد، گفت: در نظر داریم تا با انجام عملیات و اقدامات لازم و تکمیل این سامانه، تا پایان امسال کار رونمایی و راه اندازی انجام شود.

به گفته کشتی آرای، با راه اندازی این سامانه و همچنین با توجه به آغاز به کار سامانه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ به بعد، می‌توان از بسیاری از معاملات مشکوک، پولشویی، دلال بازی و … جلوگیری کرد. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که حافظ منافع مشتریان و فعالان صنف طلا و سکه است و بی شک اتفاق خوبی برای سر و سامان دادن به این بازار است.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی این سامانه مزیت‌های قابل توجهی دارد، ادامه داد: نکته مثبت این سامانه، از بُعد امنیتی و پیگیری هر نوع سرقت مسلحانه، موارد امنیتی و … است و همه سرقت‌ها و … از طریق این سامانه قابل ردگیری است که به نظرم می‌تواند اتفاق خوب و قابل توجهی برای مردم باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه تاکید کرد: در کنار این سامانه اپلیکیشنی نیز از سوی اتحادیه در حال طراحی است تا به وسیله آن همه معاملات افراد و اشخاص از طریق اتحادیه قابل بررسی و کنترل است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.