نرم افزارحسابداری صدگان

ارسال پیامک به ۱.۵میلیون نفر دارای مسکن مازاد/ وضعیت خانه های اشخاص در مشهد و شمال

0 1,156

حسابداراپ

معاون وزیر راه: بیش از۱۳ میلیون ملک شناسایی شده که حدود ۵۰ درصد املاک مسکونی کشور را شامل می‌شود.

پندار سیستم

به ۱.۵ میلیون نفر دارای مسکن مازاد پیامک ارسال کردیم حدود ۲.۵ میلیون خانوار مشمول خانه‌های مازاد هستند اطلاعات تا چند ماه آتی تکمیل شده و دریافت مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی می‌شود.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمود محمودزاده یادآور شد: بیش از ۱۳ میلیون ملک شناسایی شده که حدود ۵۰ درصد املاک مسکونی کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان این‌که حدود ۲.۵ میلیون خانوار مشمول خانه‌های مازاد هستند به ارسال پیامک به حدود ۱.۵ میلیون نفر از این خانوار‌ها اشاره کرد و افزود: مهلتی را برای پیگیری افرادی که اطلاعات وارده آن‌ها در سامانه دچار تناقض با واقعیت بوده، تعیین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سامانه فضایی را ایجاد می‌کنیم تا مردم قادر به ارسال پیامک باشند و طی یکی دو روز آینده خبر نهایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان این‌که مطمئن هستیم وزارت راه تا پایان شهریور بحث خانه‌های خالی را جمع بندی می‌کند، افزود: تصور می‌کنم اطلاعات تا چند ماه آتی تکمیل شده و دریافت مالیات بر خانه‌های خالی اجرایی شود که در این صورت بازار اجاره را تنظیم خواهد کرد.

آیا افرادی که در مشهد و شمال خانه دارند، باید مالیات بپردازند؟
علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
از جمله ایراداتی که شورای نگهبان به «طرح مالیات بر خانه‌های خالی» وارد کرده موضوع خانه‌های قولنامه‌ای و افرادی است که در برخی مناطق مانند مشهد و شمال چند خانه دارند و این خانه‌ها را در اختیار مسافرین و زوار قرار می دهند، این از موضوعاتی است که هنوز در خصوص آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.
افرادی که ملک خود را به نام همسرشان ثبت کرده‌اند، مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.