نرم افزارحسابداری صدگان

سفته دیجیتال رونمایی شد

0 1,474

حسابداراپ

ظهر سه‌شنبه در آیین رونمایی از نسخه الکترونیکی سفته و تسهیلات و اعتبار دیجیتال با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

 بر این اساس در مسیر توسعه اقتصاد هوشمند و شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا در روند ابزار‌های دیجیتالی و الکترونیکی تسریع شده و امروز بانکداری دیجیتال و تامین مالی زنجیره تامین آن از سوی بانک ملی شروع به کار کرد.

فرصت کرونا برای هوشمندسازی اقتصاد

در‌ این مراسم فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه فرایند‌های دیجیتالی به سیاستگذاری در تحقق اهداف کمک می‌کند، اظهار داشت: بلای کرونا یک فرصت در جهت تسریع و سرعت بخشی به هوشمند سازی اقتصاد است و تقاضا برای مسافرت را کاهش می‌دهد. همین کاری که صورت می‌گیرد، باعث خواهد شد، بنا بر آمار ارائه شده ۱۵۸ هزار بنگاه از مراجعه به بانک ملی آزاد می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه کاغذ صرفه جویی و حضور فیزیکی افراد به شدت کاهش می‌یابد، عنوان کرد: اجرای خوب و متکامل آن ما را به سمت خدمات بدون کارمند می‌رساند.

وی افزود: برخی می‌گویند بیکاری به وجود می‌آید، اما بیکاری ندارد بلکه جابه جایی شغل پیدا خواهد شد، مشاغل پست حذف و شغل خوب جایگزین می‌شود و نیروی یدی جای خود را به نیروی فکری و طراحی می‌دهد.

گسترش خدمات افتتاح حساب و درخواست اعتبار غیرحضوری

پندار سیستم

وزیر اقتصاد ادامه داد: ظرفیت سازی تولید برای تولید انجام خواهد شد در حال حاضر این اتفاق در بانک ملی انجام شده و آماده تعمیم آن به همه بانک‌ها است. سلسله بسته‌های طراحی شده که در آن افتتاح حساب، درخواست اعتبار بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود. قبلاً در بازار سرمایه این کار را انجام دادیم و به واسطه کرونا در بخش سهام عدالت با اختیاراتی که مقام معظم رهبری دادند، حضور فیزیکی مردم در پیشخوان‌ها جای خود را به احراز هویت الکترونیکی داد. البته دست ما برای بقیه مباحث بسته است.

وی ادامه داد: بنگاه دار و فعال اقتصادی باید احساس کند در پیگیری امور نیاز به مراجعه مکرر ندارد و با شرایط کنونی ترافیک را طی کند و گرفتاری‌های دیگر را به جان و دل بخرد.

دژپسند یادآور شد: بنا به آمار‌ها ۱۰۰ نفر از پرسنل بانکی به دلیل بیماری کرونا جان به جان آفرین تسلیم کردند.

روش‌های نوین تامین مالی موجب می‌شود تا ارتباط الکترونیکی میان مشتری، اشخاص و بنگاه‌ها در بحث وثیقه، سفته، هویت دیجیتالی ایجاد شود.

ضمانت کاغذی و حضور مشتریان در بانک حذف می‌شود ایجاد بستر تجارت الکترونیک کسب و کار به کسب و کار و مجهز و ابزار تامین مالی به اتفاق تاثیر گذار در اکوسیستم اقتصاد هوشمند است.

وی تاکید کرد: باید خدمات الکترونیکی سفته، برات، تسهیلات و خدماتی که در حال حاضر مرتبط با اعتبارات و تسهیلات کرونا است و توسط بانک ملی ارائه می شود را در آینده ای نزدیک به تمامی بانک ها و برای همه تسهیلات و اعتبارات تعمیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: چنانچه فعالان اقتصادی احساس کنند، امور روزانه مرتبط با کسب و کار آنها از طریق الکترونیکی و بدون صرف هزینه و جابجایی فیزیکی قابل تحقق است، قطعا انرژی و فرصت بیشتری را برای انجام فعالیت های تولیدی در بنگاه اقتصادی خواهند داشت. این خود یکی از فواید اقتصاد هوشمند است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.