نرم افزارحسابداری صدگان

معافیت مالیاتی شرکت‌های تازه وارد به بورس فقط برای سال ۹۹ است

0 1,559

حسابداراپ

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بنا به بخشنامه سازمان امور مالیاتی برای شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بازار بورس شوند و حداقل ۲۵ درصد از سهام شرکت خود را به صورت شناور عرضه کنند، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد و این مشوق و فرصت فقط تا انتهای سال ۹۹ معتبر بوده و لازم است، واحدهای تولیدی از این فرصت بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا، سعید زرندی افزود: یکی از دلایل عدم رغبت برخی شرکتهای تولیدی به بازار سرمایه مشکلات مالیاتی سالهای گذشته است.

وی ادامه داد: پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابوس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال‌جاری می‌باشد.

زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری صورت گرفته که مهمترین آن رفع دغدغه شرکتها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده های سالهای گذشته آنها بود.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید مقام معظم رهبری این مشکل برای سال ۹۹ مرتفع شده است.

پندار سیستم

زرندی گفت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن وتجارت در هیات پذیرش بورس عضویت پیدا کرد و این موضوع باعث تسریع در روند پذیرش شرکتهای تولیدی خواهد شد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد.

وی گفت: سیستم بانکی هم اکنون تنها منبع تامین مالی بخش تولید است اما نمی تواند جوابگویی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد لذا باید به سمت ابزارهای جدید رفت.

زرندی گفت: برای این موضوع باید دو اتفاق بیفتد اول در بخش قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل هاست که راه را برای ورود شرکتهای تازه وارد به بورس تسهیل کند که در این بخش وزارت صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را در سال جاری خواهد کرد و بر این اساس یک دفتر مستقل ذیل معاونت طرح و برنامه به نام دفتر تامین مالی ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: اتفاق دوم باید در خود بنگاهها روی دهد چرا که برخی شرکتهای تولیدی توانسته اند در موضوع تکنولوژی، کیفیت، بازار و…. خود را به روز کنند اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاهها حاکم است.

وی گفت: بنگاههای تولیدی باید با توجه به تحولات اقتصادی مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاه‌های جدید به سمت بهره مندی از ابزارهای نوین مالی و به ویژه بازار سرمایه حرکت کنند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.