نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر خانه‌های خالی فقط یک هیاهوی تبلیغاتی است

0 3,762

حسابداراپ

وزیر سابق راه و شهرسازی مالیات بر خانه‌های خالی را یک هیاهوی تبلیغاتی دانست و افزود: بخش اعظم خانه‌های خالی از شمول مالیات خارج‌اند و آنها که شامل‌اند مبلغ مالیات آنها نزدیک صفر است.
به گزارش ‌«نود اقتصادی»، عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی اظهار داشت: مالیات بر خانه‌های خالی چیزی جز یک هیاهوی تبلیغاتی ضدّ رسانه نیست چرا که کل مبلغ مالیات وضع‌شده معادل اخذ سالی ۳.۴ میلیون تومان از واحدهای بالای ۱۵۰مترمربع در تهران و ۱.۲میلیون تومان برای واحدهای بالای ۲۰۰مترمربع در سایر شهرهای با جمعیت بالای ۱۰۰هزار نفر است؛ یعنی هیچ. چون بخش اعظم خانه‌های خالی از شمول مالیات خارج‌اند و آنها که شامل‌اند مبلغ مالیات آنها نزدیک صفر است.

پندار سیستم

وی بیان کرد: مشکل اصلی این مالیات از سال ۱۳۵۲ تاکنون نحوه شناسایی واحدهای خالی بوده و چندین‌بار مجلس آن را لغو کرده است. وزارتخانه در دوره مسئولیت من براساس مطالعه تطبیقی که با سایر کشورها انجام داد، به این نتیجه رسید که تنها راه موفقیت در این کار، احاله مسئولیت به شهرداری‌هاست که دارای اطلاعات محلی از واحدهای خالی هستند.

عباس آخوندی افزود: از قضا بعدها گزارشی را از وزارت امور اقتصادی و دارایی در همین باره دیدم که بر همین نکته تأکید کرده بود. از همین رو در تاریخ ۱۳۹۷/۴/۳۱ لایحه اصلاحیه دوفوریتی به دولت ارسال کردم.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.