نرم افزارحسابداری صدگان

حذف دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی تا پایان مهر

0 2,115

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تا پایان مهر امسال، دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی حذف می‌شود و بیمه شدگان این سازمان بدون داشتن هیچ دفترچه ای، خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی درباره علت حذف نشدن دفترچه کاغذی تامین اجتماعی افزود: زیرساخت‌های فنی ما باید قوی باشد تا بتواند به ترافیک ورودی پاسخ دهد و سامانه، کندی نداشته باشد همچنین این موضوع به همکاری مراکز درمانی و پزشکان با سازمان تامین اجتماعی هم مربوط است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ۴۵ میلیون نفر در کشورمان دفترچه تامین اجتماعی دارند، گفت:گام نخست در باره حذف دفترچه تامین اجتماعی برداشته شد و دفترچه‌های کنونی به تمدید حضوری اعتبار نیاز ندارند و به روش غیر حضوری تمدید می‌شوند.

پندار سیستم

سالاری ادامه داد: اگر مراکز درمانی به این بهانه به بیمه شده، خدمات ارائه نکنند مردم شکایت خود را به سامانه ۱۴۲۰ اعلام کنند تا پیگیری شود. وی افزود: پارسال ۹۷ میلیون نفر مراجعه به شعب کارگزاری‌های تامین اجتماعی داشتیم که از این تعداد, ۳۸ و نیم میلیون نفر یعنی حدود ۴۰ درصد فقط برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کردند و اکنون این مراجعات را نداریم.

سالاری ادامه داد: با حذف صدور کاغذی دفترچه تا پایان مهر امسال، حدود ۱۸ درصد از مراجعه کنندگان به کارگزاری‌ها کاهش می‌یابد و حدود ۲۰ درصد هم که در شرف بازنشستگی هستند با توجه به راه اندازی سامانه ها، نیازی به مراجعه حضوری نخواهند داشت که دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: با مجموع این اقدامات حدود ۷۵ درصد از مراجعات به کارگزاری‌های تامین اجتماعی، کاهش می‌یابد. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد قابل توجهی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی به ویژه در بخش درمانی، کرونا گرفتند و برخی جان باختند.

سالاری اضافه کرد: در اسفند سال ۱۳۹۸ حدود ۲۲۰ هزار نفر مستحق دریافت بیمه بیکاری بودند، اما به جزء این تعداد در فروردین امسال ۶۸۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری نام نویسی کردند که حدود ۵۷۰ هزار نفر، واجد شرایط بودند که به ۹۰ درصد آن‌ها پرداخت شده است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.