نرم افزارحسابداری صدگان

کوتاژ صادراتی چیست؟

0 6,028

حسابداراپ

دانستن درباره کوتاژ صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند. این اقتصادها ممکن است فاقد سرمایه و سیستم‌های مالی برای پشتیبانی از صنایع بزرگتر باشد.

پندار سیستم

به گزارش ایبِنا، در ساختار صادرات و واردات و دنیای کسب و کار و گمرکات عبارت است از هرگاه کالایی به مرحله ترخیص رسیده و آماده خروج از گمرک شود و چنانچه این کالای آماده ترخیص در سیستم مکانیزه گمرک اظهار و اعلام شده باشد، سیستم EPL بلادرنگ فرم اعلان یا اظهارنامه را قفل کرده و یک شماره انتظامی ویژه و منحصر به فرد به اظهارنامه مربوطه اختصاص خواهد داد.به این اظهارنامه اصطلاحا کوتاژ گویند و نوع صادراتی آن نیز کوتاژ صادراتی نامیده می شود. گاهی به شماره فوق، شماره سریال کوتاژ، شماره اختصاصی یا شماره نقل قول گویند. یک اظهارنامه صادراتی در سطح سیستم مکانیزه گمرکات از هر لحاظ یکتا است.

دانستن درباره کوتاژ صادراتی نقش مهمی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه ایفا می کنند. این اقتصادها ممکن است فاقد سرمایه و سیستم های مالی برای پشتیبانی از صنایع بزرگتر باشد. حتی ممکن است رشد بنگاه های کوچک به دلیل کمبود سرمایه در دسترس و نقدینگی یا به دلیل عدم اطمینان در رابطه با مالکیت خصوصی و حقوق قانونی دشوار باشد.

کاربرد های کوتاژ صادراتی چیست؟

در حالی که شرکت‌هایی که در حوزه کوتاژ صادراتی و صنایع فعالیت می‌کنند ممکن است اندکی بیشتر در رقابت ها  باقی بمانند، لیکن هنوز هم باید با سایر شرکت ها، چه سایر فعالان صنایع درباره کوتاژ صادراتی و چه شرکت هایی در مقیاس بزرگتر، رقابت کنند.

این امر باعث می شود آنها از فن آوری های جدیدی استفاده کنند که کارایی و بهره وری را بهبود بخشد. آنها همچنین باید برای منابع کار رقابت کنند، که با پیشرفت تر شدن یک کشور و افزایش دستمزدها می تواند موجب بروز مشکلات جدیدی باشد.

کشورهای در حال توسعه نیز در مقایسه با استفاده از سرمایه، احتمالاً مزیت نسبی در استفاده از نیروی کار دارند و به آنها امکان می دهد کالاهای با نیروی کار ارزانتر از کشورهای توسعه یافته تولید کنند.

از آنجا که صنایع کوتاژ صادراتی ممکن است از روش های کارگری استفاده کنند که به ابزار و ماشین آلات سنتی متکی است و یا به استفاده از دست نیاز دارند، بهره‌وری کمتری دارند. بنابراین، حتی اگر آنها ممکن است بخش بزرگی از جمعیت را استخدام کنند، ممکن است تولید متناسب با بازده تولید نکنند.

در صنایع کوچک نیز به ویژه در مناطق روستایی منبع مهمی برای اشتغال هستند. برای کشاورزان، فعالیت یک صنعت مرتبط با کوتاژ صادراتی در خارج از خانه می تواند درآمد حاصل از فروش محصولات کشاورزی را تکمیل کند. در زمستان، هنگامی که فعالیت های کشاورزی تمایل به کاهش دارد، یک صنعت وابسته به کوتاژ صادراتی می تواند درآمد اضافی ایجاد کند.

در مورد روستاهای کوچک، یک صنعت کوتاژ می تواند به ساکنان محلی اجازه دهد تا در بازارهای محلی و یا حتی برای صادرات به شهرهای بزرگتر و سایر کشورها، صنایع دستی برای فروش تولید کنند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.