نرم افزارحسابداری صدگان

شماره و شناسه ملی افراد کد اقتصادی آن‌ها می‌شود

3 19,375

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

بخشنامه مرتبط را اینجا دریافت کنید.


از این پس شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت شروع کسب و کار قلمداد می‌شود.

 محمود علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور از حذف مرحله راستی آزمایی در فرآیند ثبت نام فعالان اقتصادی در مرحله  ۴۵ که مربوط به سازمان امور مالیاتی برای دریافت شماره اقتصادی است، خبر داد.

پندار سیستم

وی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر روان سازی و تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد پنجره واحد شروع کسب و کار با همکاری سازمان امور مالیاتی زمینه سهولت شروع فعالیت های اقتصادی فراهم شد.

علیزاده گفت: سازمان امور مالیاتی در جهت اصلاح فصل دوم آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، این طرح را پیشنهاد کرد که مورد موافقت وزیر اقتصاد و دارایی قرار گرفت و مصوبه حذف گام ۴۵ سامانه تخصیص شماره اقتصادی، که فرآیند راستی آزمایی اطلاعات هویتی و فعالان اقتصادی و مراجعات میدانی به منظور احراز هویت و اعتبارسنجی اطلاعات را در بر می گرفت، به سازمان امور مالیاتی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: با اجرای بخشنامه سازمان امور مالیاتی، اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه های اقتصادی به محض ثبت شرکت در ثبت اسناد و املاک در سازمان امور مالیاتی نیز ثبت نام می شوند و شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی به عنوان شماره اقتصادی جهت شروع کسب و کار قلمداد می شود.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: پیش از این گام ۴۵ فرایند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی بین یک تا دو ماه زمان می‌برد که هم اکنون با حذف این گام فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی مودی تلقی می‌شوند و شماره اقتصادی آن‌ها بدون طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری ندارد.

علیزاده افزود: اجرای گام ۴۵ در سامانه تخصیص شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی با ویژه در نظام مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای مودیان ایجاده کرده بود که با این مصوبه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت می‌کند و برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات برارزش افزوده نیست.

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    این فقط در حد یه خبره و به هیچ‌جا ابلاغ نشده

  2. سعید می گوید

    ابلاغ شده ما ۲ ماهه که شرکت ثبت کردیم خود اداره مالیات حضوری مراجعه کردم میگن دیگه کد اقتصادی به هیچ وجه نمیدن

  3. فرجوند می گوید

    اداره مالیات دیگه کد اقتصادی نمیده ، ولی شناسه ملی هم چون یازده رقمیه هیچ جا بعنوان کد اقتصادی قبول نمیکنن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.