نرم افزارحسابداری صدگان

تصویب نامه ۹۸۱۰/ت ۵۷۶۰۲مورخ ۹۹/۲/۷ (امهال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی)

0 7,012

حسابداراپ

با مصوبه دولت، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های سراسر کشور مجازند نسبت به امهال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یا افزایش دوره بهره‌برداری حسب شرایط و چهارچوب واگذاری اقدام کنند.

دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانند اجاره دریافتی از بخش خصوصی در دوره تعطیلی کرونا را امهال کرده و یا به طور کامل ببخشند.

بعد از شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا از یک سو افزایش هزینه‌ها وجود داشت و از سوی دیگر با طرح محدودیت‌های که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال شد برخی مشاغل و اصناف و بخش‌های مختلف تعطیل شدند.

پندار سیستم

در این شرایط با وجود عدم فعالیت  موضوع پرداخت اجاره بهای آنها مطرح بود که البته برخی صاحبان مکان‌های واگذار شده در بین اصناف نسبت به کاهش و یا بخشش اجاره بها اقدام کردند تا کمکی به آنها در شرایطی که فعالیتشان تعطیل بود، باشد.

اما در همین رابطه اخیرا دولت طی مصوبه‌ای امکان بخشش اجاره بها را برای دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها نیز فراهم کرده است؛ به گونه‌ای که براساس مصوبه هیات دولت کلیه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های سراسر کشور مجازند نسبت به اهمال یا بخشودگی کامل اجاره بهای اماکن واگذار شده به بخش خصوصی در طول دوره تعطیلی مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یا افزایش دوره بهره برداری براساس چارچوب‌های خود اقدام کند.

وزارت ارشاد، ورزش و جوانان، وزارت کشور، اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری ، سازمان برنامه  و بودجه و سازمان اداری و استخدامی در مصوبه‌ای که از سوی اسحاق جهانگیری-معاون اول رئیس جمهوری -ابلاغ شده است ، خطاب قرار گرفته‌اند.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.