نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ گواهی مالیات ارزش افزوده حذف شد؛ زمان دریافت کد اقتصادی ۵۵ روز کاهش یافت!

0 4,067

حسابداراپ

محمدعلی دهقان دهنوی، معاون وزیر اقتصاد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به دو اقدام صورت گرفته به منظور سهولت در شروع کسب‌وکار اظهار داشت:

با تاکید وزیر اقتصاد مشکل دریافت کد اقتصادی برای فعالان کسب‌وکار و بازار حل شد. بر این اساس شناسه ملی ثبت شرکت‌ها به‌عنوان کد اقتصادی مالیات تلقی می‌شود.
همچنین برای اشخاص حقیقی کدملی با اضافه کردن چند رقم توسط سازمان امور مالیاتی به عنوان کد اقتصادی قلمداد خواهد شد.

پندار سیستم

پیش از این ۴۵ مرحله ثبت‌نام مالیاتی وجود داشت، ۴۴ مرحله آن طی نیم ساعت انجام می‌شد و مرحله ۴۵ که مربوط به احراز و دریافت کد اقتصادی بود، زمان زیادی می‌گرفت و شروع کسب‌وکار را طولانی می‌کرد. به همین علت این مرحله حذف شد.
همچنین گواهی ثبت‌نام مالیات ارزش‌افزوده نیز حذف شد. فعالان اقتصادی دیگر نیازی نیست این گواهی را اخذ کنند. هنگام ثبت‌نام مالیاتی تیک مشمول مالیات ارزش‌افزوده را خواهند زد و کار این بخش نیز تمام است.
در شاخص شروع کسب‌وکار که ۷۲.۵ روز طول می‌کشید، با این دو اقدام ۵۵ روز را حذف کردیم. در شاخص در شروع کسب‌وکار برترین رتبه یعنی ۱۷۸ را داشتیم که با این اقدامات و براساس شبیه‌سازی بانک جهانی رتبه کشور با ۴۸ پله صعود به جایگاه ۱۳۰ ارتقا پیدا می‌کند. همچنین رتبه‌ کل شاخص نیز ۱۲ پله ارتقا خواهد یافت و از رتبه ۱۲۷ به ۱۱۵ بهبود می‌یابد.
به این ترتیب:

۱-مرحله ۴۵ ثبت نام مالیاتی حذف شد

۲-گواهی ثبت نام ارزش افزوده حذف و ثبت نام در سامانه و انتخاب گزینه مشمولیت ارزش افزوده کفایت می کند

۳-کد اقتصادی شرکتهایی که تاسیس می شوند شناسه ملی آنها و بدون ثبت نام توسط مودی

۴-کد ملی اشخاص حقیقی، کد اقتصادی آنهاست

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.