نرم افزارحسابداری صدگان

پرداخت با کدِ QR پویا

0 1,170

حسابداراپ

پرداخت به وسیله کد QR، یک روش پرداخت بدون تماس است که در آن پرداخت با اسکنِ کدِ QR، به‌وسیله یک برنامه تلفن همراه انجام می‌شود.

پندار سیستم

به گزارش ایبِنا، پرداخت به وسیله کد QR، یک روش پرداخت بدون تماس است که در آن پرداخت با اسکنِ کدِ QR، به‌وسیله یک برنامه تلفن همراه انجام می‌شود. این روش یک جایگزین امن و مناسب برای انتقال وجوه الکترونیکی در محلِ فروش، با استفاده از پایانه پرداخت است.

کد QR یک شکل هندسی است که از چندین گرافیک باینری استفاده می‌کند تا اطلاعات داده‌های ضبط شده را نشان دهد. این روش به عنوان یک برنامه پیشرفته، با محبوبیت اینترنت موبایل و ترمینال هوشمند، در بسیاری از زمینه‌ها به سرعت رواج یافته و به عنوان پلی برای انتقال داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد QR  به دو نوع ایستا و پویا تقسیم می‌شود. در روش پرداخت با کد QR ایستا، مصرف‌کنندگان کد QR نمایش داده شده توسط فروشنده را با تلفن خود اسکن می‌کنند و مبلغ را دستی وارد کرده و ارسال وجه صورت می‌گیرد. این روش یکی از روش‌های پرداخت بدون کارت (CNP) و امن‌تر از سایر روش‌هاست.

در کد QR سنتی، استفاده مجدد از داده‌های ایستا، خطر از بین رفتن، نشت و ردیابی اطلاعات را افزایش داده و ضریب امنیتی سیستم اطلاعات را کاهش می‌دهد. اما در کد QR پویا، هر فریم از داده‌های تصویر کد QR، توسط رمزگذاری پویا کلیدهای مختلف تولید می‌شود، بنابراین جعل کار ساده‌ای نیست و امکان نفوذ و ردیابی آن وجود ندارد. کد QR پویای تولید شده با مدت اعتبار کوتاه (اساساً یک کد در هر زمان) از امنیت بالایی برخوردار است. بارکد QR از مزایایی همچون ظرفیت اطلاعات بالا، توانایی تصحیح خطا، امنیت بالا و دامنه رمزگذاری گسترده برخوردار است. از همه مهمتر برای جلوگیری از همه‌گیری ویروسی مانند کرونا، یک روش پرداخت بدون تماس و امن محسوب می‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.