نرم افزارحسابداری صدگان

مهلت سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در ۱۰ رسته فعالیت زیان دیده از کرونا

0 4,205

حسابداراپ

توضیح سایت تازه های حسابداری:

بخشنامه مرتبط در خصوص مهلت سازمان تامین اجتماعی را اینجا ببینید.


معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی از برنامه این سازمان برای مساعدت در دریافت لیست و حق بیمه ۱۰ رسته فعالیت شغلی زیان دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مهرداد قریب اظهار داشت: پیرو دستورات ریاست محترم جمهوری و تصمیمات متخذه کارگروه معاونت اقتصادی رئیس جمهور در بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا این سازمان ضمن صدور دستور اداری لازم برای واحدهای اجرایی تابعه، فهرست ۱۰ رسته از فعالیتها در بخش های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده اند را ابلاغ کرد.

پندار سیستم

قریب افزود: براساس دستور اداری ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماههای اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی ) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده درتیر ماه ۹۹ می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماههای یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

وی تصریح کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (۳۹) تامین اجتماعی ( هر ماه تا آخرین روز ماه بعد ) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود و واحدهای اجرایی تابعه مکلف هستند نسبت به دریافت لیست حقوق و مزد کارگاههای مزبور در ماههای اشاره شده با رعایت دستور اداری صادره اقدام لازم بعمل آورند.

 معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سازمان ابلاغ شده است مبنای اعمال تمهیدات مورد اشاره در این دستور اداری خواهد بود.

مهرداد قریب در پایان فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد:

  1. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت.
  2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)
  3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی.
  4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.
  5. تولید و توزیع پوشاک.
  6. تولید و توزیع کیف و کفش.
  7. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.
  8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.
  9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی.
  10. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.
محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.