نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش حداقل درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک

0 1,574

حسابداراپ

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سقف درآمد مشمول مالیات بنگاه‌های کوچک برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان و حقوقی از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

پندار سیستم

به گزارش ایبِنا، امیدعلی پارسا در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما در خصوص کمک سازمان امور مالیاتی به اصنافی که از وضعیت فعلی کشور در اثر شیوع کرونا آسیب دیده اند، گفت: فشار سنگین شرایط فعلی بر دوش اصناف و کسب و کار را نمی‌توان نادیده گرفت، به این دلیل ما معتقدیم نظام دریافت مالیات هم باید مطابق با توان پرداخت صنوف تغییر یابد.

وی ادامه داد: در راستای اعمال تغییرات نظام پرداخت مالیات از سوی اصناف، تا آنجا که در اختیار سازمان امور مالیاتی بود اعمال نظر و دستور دادیم و بخش دیگر که از اختیارات ما خارج بود به شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارجاع دادیم و امیدواریم که در جلسه سران قوا مجوز اعمال تغییرات داده شود.

پارسا با بیان جزییات تغییرات نظام پرداخت مالیات اصناف گفت: بحث هیات‌های حل اختلاف در سال ۹۸ برای اشخاص حقیقی تعطیل اعلام شده و اشخاص حقوقی را هم به مدیران کل امور مالیاتی استان‌ها واگذار کردیم تا متناسب با شرایط تصمیم مقتضی بگیرند. این بدان معناست که رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی به سال ۹۹ موکول می‌شود.

وی در خصوص بخشودگی مالیاتی برای جرایم قابل بخشش هم گفت: این بخشودگی‌ها تا پایان اسفند در بخش تولید ۹۰ درصد و دربخش خدمات ۸۰ درصد بود، اما در شرایط فعلی این بخشودگی‌ها سه ماه تمدید شده؛ همچنین اوراقی را که قطعیت آنها از ۱۲ بهمن به بعد به قطعیت می‌رسند مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی تا پایان خرداد ۹۹ خواهند شد.

پارسا همچنین از قطعی شدن تسهیلات به بنگاه‌های کوچک خبر داد و افزود: برای اشخاص حقیقی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و دیگر نیازی هم به استعلام مالیاتی نخواهد بود. برای اشخاص حقوقی هم میزان تسهیلات از ۳۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و این ارقام از شنبه ابلاغ خواهد شد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.