- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سقف معافیت مالیاتی برای سال ۹۹ تعیین شد

سقف معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم، بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، سالانه مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال تعیین شده است.


براساس تبصره ۶ لایجه بودجه ۹۹، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (٨٤ (قانون مالیات های مستقیم مصوب ۴/ ۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ١٣٩٩ سالانه مبلغ سالانه مبلغ سیصد و شصت میلیون (۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال می‌شـود.

نرخ مالیات برکل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده (به استثنای تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ٨٦ قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده٥ قانون اصلاح پارهای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ۱۶/۱۲/۱۳۶۸ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد ١٠ درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد ١٥ درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد ٢٠درصد و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر مشمول مالیات بیست و پنج درصد ٢٥ درصد و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد ٣٥ درصد می‌باشد.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد ٥٧ و ١٠١ قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ دویست و هشتاد هشت میلیون ( ۲۸۸.۰۰۰.۰۰۰ )ریال تعیین می‌شود.

اشخاصی که از معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ٨٦ قانون مالیات‌های مستقیم بهره مند هستند مشمول معافیت ماده ٨٤ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود.