- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حدود ۱۰۰ هزار خیریه در کشور وجود دارد که اظهارنامه مالیاتی به دولت نمی‌دهند!

ما اکنون بیش از ۱۰۰هزار موسسه خیریه داریم که خیلی از آنها اظهارنامه نمی‌دهند. همچنین تعداد زیادی موسسه آموزشی داریم که اینها دارند از معافیت استفاده می‌کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد.


به گزارش «نود اقتصادی»، عباس هشی تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: از نظر من، بیایند در قانون بودجه سال آینده معافیت‌ها را کلا حذف کنند و همه مشمول مالیات شوند. اگر نهادی هست که باید این مالیات را به آن پس داد حسب ضرورت هزینه‌های اجتماعی که آن نهاد مسئولیتش را دارد، جداگانه پرداخت کنند. ما اکنون بیش از ۱۰۰هزار موسسه خیریه داریم که خیلی از آنها اظهارنامه نمی‌دهند. همچنین تعداد زیادی موسسه آموزشی داریم که اینها دارند از معافیت استفاده می‌کنند و کسی هم با آنها کاری ندارد.

وی اضافه کرد: اما اگر کنار یک موسسه آموزشی یک کلاس خصوصی راه انداخته‌اند یا سالن ورزشی تاسیس کرده‌اند یا انتشاراتی‌ست و کتاب کنکور می‌فروشد که نباید مشمول معافیت بشوند. متاسفانه در این موارد پای ممیز باز می‌شود و تشخیص فردی او معیار قرار می‌گیرد. تشخیص فردی اشتباهاتی را به وجود می‌آورد که یا با قصد قبلی است یا واقعا در اثر فقدان اطلاعات و بدون غرض مخصوص است. اما در هر صورت اجرای قانون را متزلزل می‌کند.