نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق پیامک و اپلیکیشن

0 1,387

حسابداراپ

رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت به صورت اجباری اجرایی می‌شود و باید مشتریان سرویس ارائه رمز دوم پویا با اپلیکیشن یا پیامک را با مراجعه به خودپرداز فعال کنند.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  رمز دوم یکبار مصرف با تاکید پلیس فتا در راستای افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی و کاهش کلاهبرداری‌های آنلاین از جمله فیشینگ از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد و رمزهای دوم ایستا (ثابت) در این زمان غیر فعال می‌شوند. معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در همین خصوص نیز در گفتگویی با ایبِنا اعلام کرد که رمز دوم پویا به صورت اجباری برای تمامی تراکنش‌های بدون حضور کارت حتی خرید شارژ و پرداخت قبوض با هر مبلغی از ابتدای دی ماه اجرایی خواهد شد که همین موضوع باعث می‌شود تا تمامی مشتریان سیستم بانکی به منظور استفاده از خدمات تراکنش‌های بدون حضور کارت از جمله کارت یا خرید در درگاه‌های اینترنتی رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنند اما یکی از مهم ترین سوالات شهروندان نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف (OTP) است.

ایجاد زیرساخت رمز دوم یکبار مصرف برای افزایش امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت، اقدامی از سوی شبکه بانکی است که با تاکید بانک مرکزی و پلیس فتا در طول یکسال اخیر پیگیری شده و هم اکنون تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری کشور قابلیت ارائه رمز دوم پویا به صورت اپلیکیشن و پیامک را دارند؛ سرویس رمز دوم یکبار مصرف کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای مشتریان به دنبال ندارد اما باید توجه داشته باشید که دریافت رمز دوم یکبار مصرف به صورت همزمان از طریق اپلیکیشن و پیامک میسر نیست و اگر رمز دوم پویا را از طریق اپلیکیشن فعال کرده باشید، با فعالسازی سرویس پیامکی رمز دوم یکبار مصرف دیگر اپلیکیشن غیر فعال خواهد شد.


  1. ۱- به منظور دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق اپلیکیشن ابتدا باید به سایت بانک عامل خود مراجعه کنید و نرم افزار رمزساز را دریافت و نصب کنید (این مرحله برای فعال سازی ارسال رمز دوم یکبار مصرف به صورت پیامکی مورد نیاز نیست.

  2. ۲- برای دریافت کد فعالسازی سرویس اپلیکیشن و پیامکی رمز دوم پویا به یکی از خودپردازها یا پایانه‌های بانکی غیر نقد بانک عامل خود مراجعه کنید و در منوی رمز کارت، رمز دوم یکبار مصرف یا پویا را انتخاب کنید تا این خدمت برای شما فعال و رمزی به تلفن همراه شما ارسال شود.

  3. ۳- در این مرحله مشتریانی که قصد فعال سازی این خدمت با نرم افزار را دارند نیاز است تا کد تاییده فعال سازی پیامک شده از سوی بانک عامل را در اپلیکیشن وارد کنید تا اپلیکیشن فعال شود و بتوانید هر ۶۰ تا ۹۰ ثانیه یک رمز دوم یکبار مصرف بسازید؛  مشتریانی که قصد دریافت سرویس رمز دوم پویا پیامکی را دارند در این مرحله باید چهار رقم شماره آخر کارت را به سر شماره‌ای که از سوی بانک به شخص پیامک می‌شود در پیامکی جداگانه ارسال کنند تا این سرویس برای آنها فعال و بتوانند برای تراکنش‌های خود از رمزهای OTP استفاده کنند.

لازم به ذکر است که پیامک فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم پویا از طریق پیامک از سوی بانک به شماره تلفن همراه اعلام شده توسط مشتری در شعبه ارسال خواهد شد؛ بر همین اساس در صورتی که قصد دارید تا رمز دوم یکبار مصرف را در شماره موبایل دیگری دریافت کنید، باید بعد از فعال سازی به شعبه مراجعه و درخواست خود را اعلام کنید تا رمز دوم پویا به سیم کارت دیگر شما ارسال شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.