نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست اطلاعات برای محاسبه مالیات خریداران ارز و سکه

0 1,455

حسابداراپ

به جهت رعایت عدالت حسابرسی مالیاتی و اخذ مالیات عادلانه، مستدعی است دستور فرمایید به قید فوریت بهای روز سکه و ارز (نرخ رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) در سال ۱۳۹۷ (خرید و فروش) اعم از نرخ رسمی، نیمایی و… برای امر رسیدگی مالیات مودیان محترم، در قالب فایل الکترونیکی در اختیار این سازمان قرار گیرد.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی از معاون اقتصادی بانک مرکزی خواست تا این بانک اطلاعات قیمت روز سکه و ارز در سال ۹۷ اعم از خرید و فروش را در اختیار سازمان امور مالیاتی برای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از بانک مرکزی خواست تا به منظور رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی سکه و ارز در سال ۹۷ مودیان، با قید فوریت قیمت روز سکه و ارز در این سال را به سازمان مالیاتی ارائه دهد.

پندار سیستم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای خطاب به پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی نوشته است: همان‌طور که مستحضرید یکی از عوامل مهم در تحقق درآمد‌های مالیاتی پیش‌بینی شده سال جاری، رسیدگی به موقع نسبت به پرونده‌های مالیاتی، به ویژه پرونده‌های مهم وصول مالیات متعلق در حداقل زمان ممکن است.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور، رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۷ خریداران سکه و ارز را در اولویت حسابرسی مالیاتی قرار داده است؛ بنابراین با توجه به نوسانات قیمت ارز و سکه در سال ۱۳۹۷، تفاوت مبلغ خرید سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بهای روز سکه به‌عنوان یکی از قرائن مالیاتی در محاسبه درآمد مشمول مالیات است.

در ادامه نامه پارسا آمده است: به جهت رعایت عدالت حسابرسی مالیاتی و اخذ مالیات عادلانه، مستدعی است دستور فرمایید به قید فوریت بهای روز سکه و ارز (نرخ رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران) در سال ۱۳۹۷ (خرید و فروش) اعم از نرخ رسمی، نیمایی و… برای امر رسیدگی مالیات مودیان محترم، در قالب فایل الکترونیکی در اختیار این سازمان قرار گیرد.

مزید امتنان خواهد بود چنانچه در این راستا مقرر فرمایید اطلاعات مذکور در سایت الکترونیکی (رسمی) بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در بخش نرخ ارز و سکه تعبیه شود تا اطلاعات مذکور با سهولت در دسترس همکاران محترم حسابرسی مالیاتی ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.