نرم افزارحسابداری صدگان

دش کوین چیست؟

0 949

حسابداراپ

دش کوین یک رمز ارز متن باز و یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین است که با هدف ایجاد یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتای غیرقابل رهگیری ایجاد شده است.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، دش کوین یک رمز ارز متن باز و یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که با هدف ایجاد یک پول نقد الکترونیکی همتا به همتای غیرقابل رهگیری ایجاد شده است. دش در دسته ارزهای خصوصی privatecoin دسته بندی می شود.

تاریخچه دش

دش در سال ۲۰۱۴ توسط ایوان دافیلد معرفی و راه اندازی شد و ابتدا با نام های xcash و darkcoin معرفی و سپس با تغییر برند به دش تبدیل شد و محصول آزمایشگاه بلاک چین دانشگاه آریزونای آمریکاست

دش چگونه کار می کند

دش فورک کدبیس بیت کوین است و تلاش کرده ضعف های آن را بپوشاند یعنی سرعت بالاتر، حریم خصوصی بیشتر و کارمزد کمتر.

ساختار بلاک چین دش دو لایه است و در لایه نخست همانند بیت کوین ماینرها حضور دارند و تراکنش های معمولی پردازش می شود و بلاک ها ۲ مگابایت حجم دارند و در هر ۲/۵ دقیقه ماین می شوند. پاداش ماین ۳/۱۱ دش است که هر سال کاهش می یابد.

ماینرها ۴۵ درصد پاداش بلاک را دریافت می کنند و ۴۵ درصد مابقی مربوط به مسترنودها با عملکردهای خاص در لایه دوم است. در این لایه تراکنش های فوری Instant send و کاملا خصوصی private send توسط مسترنودها پردازش می شود. برای مسترنود شدن دستکم ۱۰۰۰ دش در کیف پول مورد نیاز است.

ده درصد باقیمانده پاداش استخراج مربوط به توسعه دهندگان آن است. الگوریتم اجماع دش اثبات کار POW و تابع هش آن X۱۱ است. حداکثر مقدار دش ۱۸۹۰۰۰۰۰ خواهد بود که حدود ۹ میلیون آن در چرخه وجود دارد.

این ارز در کیف پول های رسمی دسکتاپ و موبایل دش همچنین کیف پول های الکتروم، اکسودوس، کوینومی، جکس و کیف پولهای سخت افزاری مانند لجرنانو قابل ذخیره سازی است. کوچکترین واحد دش duff است که هر ۱۰۰ میلیون از آن برابر یک دش است. در حال حاضر، قیمت هر دش ۹۴ دلار است و با ۸۵۰ میلیون دلار در رتبه ۱۵ بازار رمز ارزها قرار دارد. دش در سایت خود dash.org از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.