- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مالیات سکه غیر قانونی است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با «قدس آنلاین»: هرگونه وضع مالیات درباره سکه، مصوبه مجلس را می‌خواهد، گرفتن مالیات از خریداران سکه غیرقانونی است.


 سید ناصر موسوی لارگانی گفت: مردم به سکه به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری روی آوردند و چون دولت رسماً اعلام نکرده که سکه مشمول مالیات خواهد شد، بنابراین گرفتن مالیات از خریداران سکه تخلف و غیر قانونی است. باید مصوبه دولت در این باره لغو شود و پس از آن اگر قرار است از خریداران سکه مالیات بگیریم قانون تصویب شود.

 سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره طرح دولت برای گرفتن مالیات از خریداران سکه، اظهار داشت: دولت در حال حاضر در ارتباط با خریداران سکه مرتکب تخلف شده است، اگر قرار بود دولت از خریداران سکه مالیات بگیرد آن روزی که فروش سکه را آزاد و اعلام می کرد بایستی اطلاعیه می‌داد تا خریداران سکه بدانند که خریدشان مشمول مالیات است. هرگونه وضع مالیات نسبت به سکه مصوبه مجلس را می خواهد، زیرا با توجه به اینکه مجلس در این باره مصوبه‌ای ندارد ما انتظارمان از آقای لاریجانی و معاونت قوانین مجلس این است که مصوبه‌ دولت را لغو کنند. همانطور که قبلاً در رابطه با مصوباتی که با قوانین مغایرت داشت، آنرا لغو می کردند باید درباره مصوبه دولت هم چنین اقدامی صورت بگیرد.

 موسوی لارگانی ادامه داد: باید مصوبه دولت در این باره لغو شود و پس از آن اگر قرار است از خریداران سکه مالیات بگیریم قانون تصویب شود. قانون هم زمانی که به تصویب می‌رسد عطف بماسبق نمی‌شود، بدین صورت که اگر قانونی به تصویب رسید شامل خریدارانی که تا قبل از تصویب قانون سکه خریداری کرده‌اند، نخواهد شد.

 نماینده مردم فلاورجان در مجلس بیان کرد: مردم چون نمی‌دانستند سکه‌های خریداری شده مشمول مالیات خواهد شد آن را خریداری کرده‌اند. مردم به سکه به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری روی آوردند و چون دولت رسماً اعلام نکرده که سکه مشمول مالیات خواهد شد بنابراین گرفتن مالیات از خریداران سکه تخلف و غیرقانونی است.

 وی اظهار داشت: این اقدام دولت باعث بی‌اعتمادی مردم خواهد شد. وقتی دولت فراخوان می‌دهد هیچ صبحتی درباره مالیات سکه یا اوراق به میان نمی‌آورد اما بعد از گذشت مدتی چنین مصوبه‌ای را تصویب می‌کند که این باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود و همین عامل باعث خواهد شد که مردم در آینده به فراخوان‌هایی که دولت می‌دهد، اعتماد نکنند.