- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

تشریح قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب

بر اساس این مصوبه [1] ، کارفرمایان کارگاههای مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار خواهند شد.



مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: این قانون از ۱۳ خرداد ماه ۹۸ به مدت ٣ ماه در شعب تأمین اجتماعی قم اجرا می‌شود و کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب مربوطه مراجعه کنند.
دادخواه افزود:کارفرمایان کارگاههای مشمول با اخذ تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، از بخشودگی جرایم بهره مند خواهند شد.
وی با بیان این که کلیه “جرائم” لغایت  ۲۹‏/۱۲‏/۹۶ مشمول این بخشودگی خواهد بود تاکید کرد: کارفرمایان بدهکار که در دوره های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری نموده اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با رعایت ضوابط و اخذ ضمانت نامه بانکی و یا سند ملکی معتبر ، مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.
دادخواه اظهار کرد: درخصوص آن دسته از کارگاه‌های مشمول که بعد از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی مشمول شده اند، مهلت ارائه مدارک به شعبه مربوطه تا سه ماه پس از وقوع دلایل مزبور خواهد بود.